    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Mgla
    Date: Fri, 24 Dec 2010 01:05:57 +0100

    On 2010-12-24 00:39, niusy.pl wrote:
    > Musiałbyś to mieć w znacznym % samochodów. MZ zupełnie nierealne.

    Nierealność kończy sie kiedy Komisja Europejska albo coś innego z
    "Europejska" wypierdzi właściwą dyrektywę.

    > No to właśnie mówię, że jeśli w ogóle ma być sprzęt to używanie komórki
    > kierowcy nie jest potrzebne.

    Dzisiaj mogła by być przydatna, docelowo nie.

    > Nierealne. Byłoby dużo dymu i nic więcej.

    Dlatego gdybam sobie w nurcie SF z braku innego zajęcia.

    > To jednak generuje ich zyski. Darmowe inicjatywy przynoszą straty.

    Cała masa darmowych inicjatyw generuje straty. Jak chociaż utrzymywanie
    112. Dlaczego ktoś to jeszcze utrzymuje?

    > Dobra, rozumiem, że chodzi Ci dokładnie o natychmiastowe wykrywanie
    > karamboli i informowanie o tym zainteresowanych, ale tego nie zrobisz bo
    > za duża bezwładność jest i masa problemów organizacyjnych.

    Bezwładność podjęcia decyzji to milisekundy o ile systemu nie
    zaprojektuje debil.

    > Znajdź najpierw chętnych do płacenia za ten system w każdym samochodzie,
    > nie tylko nowym.

    "Chętni" do obowiązkowego ABSu się w EU znalezli jakoś sami.

    > Wolny internet ? To publiczne adresy IP :-)

    W tej chwili internet w telefonach przypomina przeglądarki *tylko*
    facebooka czy co tam aktualnie jest potrzebne tumanistom do zabicia
    czasu. Poczekamy, może cos się zmieni, ale coś czuje ze operatorzy
    telefonów nie pozwolą na taki wielki błąd jak fakt, że internet normalny
    nie jest cenzurowany. Tym razem będa go trzymać w lapie. To utrudnia
    zrobienie podobnych systemów bez silnego nacisku prawnego.

    > Jak dla mnie internet w sieciach komórkowych nie różni się prawie wcale
    > od stacjonarnego. Właściwie nawet tańszy jest skoro za 5zł można dostać
    > 100MB. Do tych zastosowań idealne.

    Kompletnie bezużyteczny bo musisz płacić, pamiętać o doładowaniu,
    abonamencie itd. Ja mówie raczej o odmianie 112 do automatyki zgłaszania
    kolizji.

    > 3 na .. np 15 samochodów

    Bo jeszcze to nie jest obowiązek. Fakt, zapewne nigdy nie będzie, ale ...

    > Zapomnij

    Nie da się zapominać o faktach. Łączność z kompem przez interfejs
    szeregowy zapewnia byle OBD[2] czy inny CAN. To naprawde robota na jedno
    popołudnie zrobić to przez ładnie zaszyfrowany CAN@Bluetooth. Natomiast
    lata bedzie trwalo zapewne standaryzowanie miedzy producentami
    protokołów. Dlatego mowa o jakimś globalnym kompetentnym koordynatorze
    projektu który zamiast gdybać co komu było by wygodniej narzuci protokół
    i wymusi implementacje *natychmiast* i bez dyskutowania.

    > Nie znajdziesz tylu świadomych.

    Dlatego trzeba ich przekonać za pomocą "Decyzją KE od przyszlego roku
    wszelkie nowe samochody muszą być wyposażone w system BCS
    (buzzword-car-safety)".