  • Data: 2021-02-26 10:59:42
    Temat: Re: Miernik energii potrzebny, taki domowy
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 26/02/2021 10:24, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Wydajność słaba bo masz dwie wymiany: gaz > c.o. (w PC) i c.o. > woda
    > basenowa.
    > Dodatkowo trzeba by mieć wymiennik ze 2m2 a to już trochę kosztuje.

    Tak, ale zaleta PC jest taka że nie musze tego pilnować. Odpalam na noc,
    rano basen ciepły. Niech sobie wydajność na wymiennikach będzie mizerna,
    w końcu dopnę swego. Ma być tylko wyższa niż straty ciepła z basenu i
    styknie.

    > słabo to widzę, trzeba by jakoś to powietrze chociaż z grubsza
    > przefiltrować a to już dodatkowe opory i cały zysk zjedzony. Ale jak nie
    > spróbujesz to się nie upewnisz :-)

    Mam dwie opcje: pchać powierze do domu, albo zrobić obieg zamknięty. Oba
    to druciarstwo, w dodatku musze to rozmontować jesienią. Może wystarczy
    pchać powietrze do domu przez filtr od rekuperatora i styknie.

    Widziałem jeszcze taki patent: zaraz za wentylatorem pompy wymiennik
    ciepła z klimatyzatora. Zamaist czynnika zwykła woda. I do klima
    konwerterów. Druciarstwo, ale troche bardziej profesjonalne.

    Zastanawiam się czy nie kupić uszkodzonej pomy basenowej, naprawić i
    wynieśc na strych, gdzie mam obieg wentylacji mechanicznej...