    Subject: Re: Mikrokontrolery 32b Silabs
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Zbych <a...@o...pl>
    Date: Thu, 8 Oct 2020 18:58:56 +0200

    On 08.10.2020 17:30, Piotr Gałka wrote:
    > Przegryzam się (od absolutnego zera - nigdy nie miałem bliższego
    > kontaktu z 32 bitami) przez datasheety procków Silabsa:
    > Tiny-Gecko, Jade-Gecko, Pearl-Gecko. Moim celem jest zaprojektowanie
    > płytki do testów.

    Nie używałem nic od Silabs, ale SWD jest zaprojektowane przez ARMa i
    niezależne w dużej mierze od producenta uC.

    > Tutaj są DBG_SWCLKTCK i DBG_SWDIOTMS o których wyczytałem, że po resecie
    > są aktywne.
    > Skoro te nogi dają się też użyć inaczej to:
    > - ta 'aktywność' nie może trwać wiecznie,

    Trwa wiecznie, chyba że twój program zmieni konfigurację SWD po starcie
    uC. Po ponownym resecie SWD wróci.

    The SW Debug Port is routed as an alternate function and the SWDIO and
    SWCLK pin connections are enabled by default with internal pull up and
    pull down resistors, respectively. It is possible to disable these pin
    connections (and disable the pull resistors) by setting the SWDIOTMSPEN
    and SWCLKTCKPEN bits in GPIO_ROUTEPEN to 0.

    To widziałeś?
    https://www.silabs.com/documents/public/application-
    notes/an0062.pdf
    > Na obecnym etapie usiłuję przede wszystkim ustalić, czy do złącza do
    > programowania muszę też doprowadzać linię reset, czy może wystarczy
    > rozpoczynać programowanie odpowiednio szybko po włączeniu zasilania.

    Linia reset nie jest niezbędna. Według dokumentacji (AAP Window)
    przydaje się do zdejmowania blokady debugowania, lub odzyskiwania
    kontroli nad SWD jeśli twój program go wyłącza szybko po starcie.
    Jeśli tego nie robisz, to programowanie można rozpocząć w dowolnym momencie.

    Sprawdź też czy wygodniej/taniej do programowania nie będzie użyć
    bootloadera.
    https://www.silabs.com/documents/public/application-
    notes/an0003-efm32-uart-bootloader.pdf