eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMit zajebistych hamulców w PolonezieRe: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
  • Data: 2013-04-03 22:24:46
    Temat: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2013-04-03 21:39, (Tom N) pisze:
    > Artur Maśląg w
    > <news:515c7ed0$0$1230$65785112@news.neostrada.pl>:
    >
    >> W dniu 2013-04-03 20:43, Tomasz Pyra pisze:
    (...)
    >>> Tylko po prostu jedni potrafią zrobić samochód który zatrzymuje się na 40m,
    >>> a inni nie potrafią zrobić takiego który zatrzymałby się chociaż na 70m.
    >
    >> Zastanawia mnie Twoja wiara w te 70 metrów. Stokowe Polonezy
    >> zatrzymywały się w granicach i poniżej 50 metrów. Bez ideologii.
    >
    > <http://humorekk.eu.interia.pl/strach.na.drogach.8.h
    tml>
    >
    > "Jakieś porównanie z 1996 albo 1997 w prasie. OIDP to testowy poldek miał
    > uszkodzony układ hamulcowy (coś ściągało na boki, wynik był przy nagrzanych
    > hamulcach (zimne koło 50m) Jak powtórzyli test na fabrycznie nowym poldku,
    > ze sprawnym układem hamulcowym, to wyniki były koło 45 metrów bez różnicy
    > czy ciepłe czy zimne"

    To by wiele wyjaśniało. Ja tam poldonami w różnych wersjach zrobiłem
    kilkaset kkm i jakoś nie zauważyłem apokaliptycznej drogi hamowania,
    a nie były to tylko dychawiczne wersje wielkoseryjne i nie tylko w
    jeździe cywilnej :) Faktem jest jedno - oryginalny układ hamulcowy
    (odziedziczony ze starszego kuzyna) średnio się sprawował w naszym
    klimacie. By pracować skutecznie i bezawaryjnie wymagał częstego
    serwisu, czyli zwykłego czyszczenia (+ częste problemu ze
    wspomaganiem). Przy normalnej jeździe dawał radę nawet w Alpach.
    No, jak ktoś chciał poupalać to bez problemu można było hamulce
    ugotować. Lepiej było z układem Lucasa - ten już był na to mało
    czuły na aurę.

    BTW - miałem porównanie. Takie np. Audi 100 (C3 chyba) w automacie
    miało taki hamulec, że ledwo się nacisnęło pedał to już była zbiórka
    na przedniej szybie. No, ale to była zasługa potężnego wspomagania.
    W Polonezie trzeba było użyć sporo większej siły, a wtedy efekty były
    podobne ;)







Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: