  • Data: 2021-02-15 14:54:30
    Temat: Re: Mix energetyczny w Polsce
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:1jzzwg40uiwbx$.imfc3h3la92$.dlg@40tude.
    net...
    Dnia Mon, 15 Feb 2021 00:24:09 +0100, ToMasz napisał(a):

    >Ty jesteś ślepy i głuchy. Wpisz sobie w google "magazyn energii zwrot
    >kosztów" i poczytaj. Przykładów jest aż nadto., choćby pierwszy z
    >brzegu:
    >https://www.gramwzielone.pl/magazynowanie-energii/3
    1141/dzieki-magazynowi-energii-tesli-australijczycy-
    zaoszczedzili-100-mln-zl
    >Zaraz powiesz ale to nie w Polsce :)

    To nie w Polsce.
    I nie wiadomo, jak liczone :)

    >Spoko, w Polsce też już się
    >połapali. Na razie są w budowie, działa jeden mały.

    A powyzszy jest duzy ?

    Bo ma moc 30MW na 3h.

    W Polsce przypominam ostatnio trzeba 27000 MW ... chwilami.

    >No to pewnie powiesz
    >- ale to nie prywatne. Prywatne będą jak ludzie zajeżdżą pierwsze
    >baterie w swoich elektrykach czyli się zaczną za jakieś 10 lat. Ceny
    >wyeksploatowanych trakcyjnie baterii będą przystępne na tyle że
    >Kowalski
    >będzie mógł nawet olać energetykę i poprzestać na
    >powerpaku+FV+wiatraczek na dachu.

    Byc moze, ale u nas to za 20 lat ... o ile nie bedzie chetnych na te
    baterie, na potrzeby recyklingu ...

    J.