-
Data: 2014-02-16 19:49:23
Temat: Re: "Młodzi kierowcy: licencja na zabijanie" to program ...
Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2014-02-16 19:04, Tomasz Pyra pisze:
> Dnia Sun, 16 Feb 2014 18:29:28 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
>
>> W dniu 2014-02-16 17:58, Tomasz Pyra pisze:
>>> Dnia Sun, 16 Feb 2014 17:34:38 +0100, Shrek napisał(a):
>>>
>>>> On 2014-02-16 17:04, Tomasz Pyra wrote:
>>>>
>>>>> Tak obserwując ludzi na szkoleniach, to 10% kierowców (a to już są tacy
>>>>> lepsi, bardziej świadomi niż przeciętna) potrafi choćby w miarę poprawnie
>>>>> hamować na prostej drodze z ABS.
>>>>
>>>> Tak z ciekawości - co robią nie tak?
>>
>> Tak się zastanawiam co to za szkolenia i jaką grupę sobie wybrałeś za
>> reprezentatywną i jak ja opisałeś "a to już są tacy lepsi, bardziej
>> świadomi niż przeciętna"
>
> Są to kierowcy, którzy za własne pieniądze kupili sobie kurs w szkole
> bezpiecznej jazdy.
> Tak z obserwacji, to właśnie tacy raczej szybcy, bezpieczni i z zacięciem.
> Leśnych dziadków, starszych pań, czy 18-to latków tam raczej nie ma.
To co napisałeś bardzo źle świadczy o tych 'szybkich i bezpiecznych'
i niestety w pełni potwierdza ich 'jakość'.
>>> Praktycznie wszyscy wciskają hamulec za wolno, znakomita większość robi to
>>> za słabo.
>>
>> Ciekawe, najczęściej to ludzie duszą hamulec do oporu, stąd też pojawił
>> się ABS, a jak za mało to BAS pomoże.
>
> Dusić duszą, ale to się dzieje dość późno.
> W pierwszej chwili reagują wolno i tu tracą metry.
O obliczu zagrożenia? Depczą w pedał aż trzeszczy.
> Potem w końcu ten hamulec pewnie i docisną i dopiero wtedy ABS zaczyna ich
> chronić przed blokowaniem kół.
Znaczy tacy mistrzowie, a boją się pedał wcisnąć?
>>> jak i to, jak
>>> wartościowe są elektroniczne systemy robiące takie coś za kierowcę.
>>
>> W znakomitej większości wypadków są zdecydowanie skuteczniejsze od
>> kierowców, którym 'się wydaje.
>
> To z całą pewnością, jednak z takimi systemami jest tak, że pojawiają się
> na drogach powoli, zwłaszcza na polskich.
Powoli? Od lat są powszechnie stosowane, a na polskich bardzo szybko
się pojawiły przez import konikowych szrotów, które wcale szrotami nie
są i często było wyposażane lepiej niż polskie salonowe.
>>> Sporo ludzi na początku kursu, ma też problem z trafieniem w hamulec,
>>> często naciskają jednocześnie hamulec i gaz -
>>
>> Naprawdę ciekawa grupa - może maja zacięcie rajdowe i robią to jedną
>> nogą ;)
>
> Nie - po prostu nie trafiają w pedał wciskając prawą nogą hamulec razem z
> gazem.
No popatrz, a głupie 'baby od garów' jakoś trafiają, tylko ci "a to już
są tacy lepsi, bardziej świadomi niż przeciętna" mają z tym problemy
w 90%.
>> Teoretyzujesz jak widzę dalej...
>
> Dla kierowcy który umie jeździć, wciskanie sprzęgła jest błędem - odbiera
> możliwość kontrolowania przyspieszenia, która może okazać się potrzebna.
Aha, znaczy to są ci co niby są "lepsi"...
> Natomiast okazuje się że w przypadku przeciętnego kierowcy należy
> poprzestać na tym żeby wcisnął hamulec i sprzęgło do oporu i z całej siły.
To różnie bywa, ale wciśnięcie sprzęgła do oporu potrafi czynić cuda
dla kierowców, którzy jeżdżą cywilnie.
>>> Natomiast oczywiście równolegle są przekonani że jeżdżą zdecydowanie lepiej
>>> niż inni i są zwolennikami odbierania prawa jazdy całej reszcie.
>>> Czyli kierowcy jak kierowcy :)
>>
>> Nie wątpię, sam jesteś o tym przekonany od dawna.
>
> No i może dlatego po mieście jeżdżę 50? :)
> Zresztą ogólnie wśród kierowców sportowych, odsetek tych co pędzą po
> ulicach chyba mniejszy niż wśród przedstawicieli handlowych.
Teoretyzowanie i chyba niekoniecznie grupa przedstawicieli handlowych
jest dobrym przykładem do porównywania zachowań.
>> Tak naprawdę do normalnej jazdy cywilnej to wiele nie potrzeba i jak
>> samochód jest względnie nowoczesny to ludzie depczą po hamulcu bez
>> ideologii i dzięki elektronice zatrzymują się dość przewidywalnie.
>
> Istotnie, ale to pod warunkiem jazdy z odpowiednio niską prędkością.
To chyba naturalne, ze należy jeździć z odpowiednią prędkością.
Przypadkiem ci wyszło, że ci z tych twoich kursów wcale nie chcą
jeździć ze stosownymi prędkościami, tylko chcą szybciej:>
> Tu problemem nie jest to że limity prędkości narzucone są zgodnie z
> możliwościami kiepskich kierowców.
Skoro nie są narzucane zgodnie z ta metodologią to pewnie fakt,
że nie jest to problemem.
> Problemem jest to, że ci kiepscy
> kierowcy żyją w przeświadczeniu że są doskonali i mogą więcej.
Typowi kierowcy cywilni wcale nie są przekonani, że są doskonali
i mogą więcej. Wygląda na to, że tacy są ci, o których pisałeś
"a to już są tacy lepsi, bardziej świadomi niż przeciętna".
"Pójdę na kurs niedzielny, będę jeszcze lepszy, bardziej nieomylny
itd."
Następne wpisy z tego wątku
- 16.02.14 19:57 Tomasz Pyra
- 16.02.14 20:05 Shrek
- 16.02.14 20:06 Artur Maśląg
- 16.02.14 20:15 Tomasz Pyra
- 16.02.14 20:16 Smok Eustachy
- 16.02.14 20:21 Tomasz Pyra
- 16.02.14 20:39 Artur Maśląg
- 16.02.14 20:58 J.F.
- 16.02.14 21:00 Marek Dyjor
- 16.02.14 21:04 Tomasz Pyra
- 16.02.14 21:36 Tomasz Pyra
- 16.02.14 21:44 Artur Maśląg
- 16.02.14 21:53 Artur Maśląg
- 16.02.14 22:01 Artur Maśląg
- 16.02.14 22:06 Bugatti
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
Najnowsze wątki
- 2025-07-25 Łódź => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-25 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-25 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-25 Skrobanie
- 2025-07-25 Lublin => Konsultant ds. Wdrożeń ERP (moduł FK) <=
- 2025-07-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-07-25 Re: Boeing Bad Dream (Koszmar) Liner rozbity w Delhi ...
- 2025-07-24 Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- 2025-07-23 Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- 2025-07-23 Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- 2025-07-23 Teoria Organizacji w Ujęciu Totaliztycznym - NOWA MONOGRAFIA
- 2025-07-24 Warszawa => MENA New Business Manager <=
- 2025-07-24 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-24 Fundacja Wolność od Religii domaga się wyjaśnień ws zawierzenia Powiatu Wschowskiego Maryi Królowej Polski
- 2025-07-23 Teoria Organizacji w Ujęciu Totaliztycznym - NOWA MONOGRAFIA