-
Data: 2010-04-07 20:02:08
Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
Od: Yans van Horn <y...@n...spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Robert Rędziak wrote:
> On Wed, 07 Apr 2010 12:14:50 +0200, Yans van Horn <y...@n...spam>
> wrote:
>
>> Co by uniknać flejma dodam: zupełnie inna spręzarka jest potrzebna do
>> uzyskania 400hp z 2.0L a zupełnie inna do 5.0L.
>
> To bardzo ciekawe, co mówisz, ale błędne.
Oo.. czyli nie zgadasza się z powyższym.. to może cytat, ze strony
producenta spręzarek:
To continue the example above, let's consider a 2.0 liter engine with
the following description:
? Wa = 44 lb/min as previously calculated
? Tm = 130 degrees F
? VE = 92% at peak power
? N = 7200 RPM
? Vd = 2.0 liters * 61.02 = 122 CI
= 41.1 psia (remember, this is absolute pressure. Subtract atmospheric
pressure to get gauge pressure (aka boost):
41.1 psia - 14.7 psia (at sea level) = 26.4 psig boost
As a comparison let's repeat the calculation for a larger displacement
5.0L (4942 cc/302 CI) engine.
Where:
? Wa = 44 lb/min as previously calculated
? Tm = 130 degrees F
? VE = 85% at peak power (it is a pushrod V-8)
? N = 6000 RPM
? Vd = 4.942*61.02= 302 CI
= 21.6 psia (or 6.9 psig boost)
This example illustrates in order to reach the horsepower target of 400
hp, a larger engine requires lower manifold pressure but still needs
44lb/min of airflow. *This can have a very significant effect on
choosing the correct compressor*.
A teraz proszę zacznij odszczekiwać.. chyba, że nie potrafisz przyznać
się do pisania bzdur ? :-)
>> Dodatkowo w obu wypadkach ograniczony jesteś maksymalnym dopuszczalnym
>> ciśnieniem w dolocie, cyilndrze. Nie przeskoczysz ograniczeń małego
>> silnika wielką sprężarką.
>
> Nie? Dobrze, że nie wiedzą o tym uliczne dwulitrówki po 500KM,
> niezbyt uliczne dwulitrówki o mocy 800KM i BMW M12/13 o mocy
> około 1000kW z 1.5 litra pojemności skokowej.
Skoro wg. CIebie mała pojemność silnika nie wprowadza ograniczeń, to
dlaczego nie jeździmy samochodami
z pojemnością 0.1L (malutkie, lekkie) które po doładowaniu wielkim turbo
miałyby np. 200KM ?
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
Następne wpisy z tego wątku
- 07.04.10 20:44 Yans van Horn
- 07.04.10 21:33 Przemek V
- 07.04.10 21:48 DoQ
- 07.04.10 22:04 Artur Maśląg
- 07.04.10 22:16 Yans van Horn
- 07.04.10 22:17 Artur Maśląg
- 07.04.10 22:26 Yans van Horn
- 07.04.10 22:36 Artur Maśląg
- 07.04.10 22:38 DoQ
- 07.04.10 23:20 Robert Rędziak
- 07.04.10 23:25 Yans van Horn
- 07.04.10 23:46 Robert Rędziak
- 08.04.10 00:09 Yans van Horn
- 08.04.10 00:34 Robert Rędziak
- 08.04.10 01:28 Robert Rędziak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
- Kolejna ofiara elektryczności
- mija rok jeżdzenia po lewej
- Elektryki jednak są NIEBEZPIECZNE
Najnowsze wątki
- 2025-07-19 Zakrzewo => SAP HCM Consultant <=
- 2025-07-19 Poznań => Konsultant SAP HCM <=
- 2025-07-19 Poznań => SAP HCR Consultant <=
- 2025-07-18 celnicy pobili policjanta
- 2025-07-18 Warszawa => Technik IT - Konfiguracja i Wsparcie Sprzętowe <=
- 2025-07-18 Warszawa => Specjalista ds. Sprzętu IT i Wsparcia Technicznego <=
- 2025-07-18 Białystok => Kotlin Developer <=
- 2025-07-18 Warszawa => Sales Director (Cloud solutions) <=
- 2025-07-18 Spalinowa trauma
- 2025-07-18 Polska => Senior Key Account Manager <=
- 2025-07-18 Białystok => Programista Kotlin <=
- 2025-07-18 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-07-18 Łódź => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-18 Łódź => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-18 Lublin => Delphi Programmer <=