-
Data: 2018-12-14 00:21:16
Temat: Re: Moc i moment obrotowy http://powertorque.cba.pl/
Od: mk4 <m...@d...nul> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2018-12-11 23:08, Tomasz Pyra wrote:
> Dnia Tue, 11 Dec 2018 23:10:49 +0100, Marek S napisał(a):
>
>> W dniu 2018-12-09 o 20:20, Tomasz Pyra pisze:
>>> http://powertorque.cba.pl/
>>>
>>> Dawno nie było tematu :)
>>>
>>> W ramach pierwszych kroków w JavaScripcie przygotowałem stronę www, na
>>> której można sobie w czasie rzeczywistym modyfikować wykres "z hamowni" i
>>> oglądać jak jeden parametr wpływa (i wynika) z drugiego.
>>
>> Jak dla mnie błąd interfejsu w zakresie ergonomii. Naturalne jest
>> łapanie za punkt, jego przeciąganie i następnie upuszczenie w żądanym
>> miejscu. Tymczasem obecnie jest tak, że łapię punkt, przeciągam i nic
>> się nie dzieje. Żadnej sygnalizacji. Dopiero gdy puszczam pojawia się
>> zmiana. Za pierwszym razem następuje to w przypadkowym miejscu gdyż
>> użytkownik nabył przekonania, że przeciąganie punktów nie działa.
>>
>> A tak na marginesie: powinna być jeszcze opcja zdechłych koni
>> mechanicznych w benzynach :-D Wczoraj przeglądałem dane techniczne
>> jakiegoś modelu Kia GT, gdzie 235KM przy 1500kg masy daje przyspieszenie
>> 7.4s a tymczasem u siebie w dieslu przy 270KM i 1800kg mam 6.9s. WTF?
>> Oczekiwałby, że Kia będzie miała coś koło 5-6s.
>
> W samochodach które mają moc powyżej 150KM, minimalna prędkość do której
> warto mierzyć przyspieszenie to 160km/h, a jeszcze lepiej czas na 1/4 mili.
> Inaczej to jest bardziej wypadkowa przyczepności i tego na którym biegu się
> te 100km/h osiąga.
>
> Swoją drogą jakieś wolno się te samochody rozpędzają.
> Moja pełnoletnia Honda co ma 200KM (a hamownia twierdzi że 192KM przy
> 8200rpm i 182Nm gdzieś około 5600rpm), przy 1250kg wagi przyspiesza do
> 100km/h w 6.1s, a jest FWD i 100km/h osiąga dopiero na trzecim biegu.
>
> A wszystkie trzy samochody w tym porównaniu mają prawie taki sam
> współczynnik mocy do masy (150-160KM/t) i jednak dość istotny rozrzut jeśli
> chodzi o przyspieszenie do 100km/h.
> Natomiast pewnie w jakimś bardziej rozsądnym porównaniu, właśnie np. na 1/4
> mili czy do jakiejś wyższej prędkości - wyniki byłyby bardziej podobne.
No dobrze - a gdyby chcieć to wiarygodnie zmierzyć to jak to zrobić?
Chodzi o przyspieszenie np. 0-100 i później 80-120 i np 80-160?
Bo ja widzę takie problemy:
* prawdziwa prędkość - faktyczne 100 ro zwykle na liczniku 105-110. Ale
ile dokładnie? No i te ostatnie kilometry przecież wchodzą najwolniej...
* do kalkulacji - całkowita masa pojazdu. Skąd wziąć faktyczną? paliwo,
kierowca płyny, graty w bagażniku. To co podają w katalogu to jest co?
No najlepiej to pewnie zważyć. Ale gdzie?
Weźmy przykład - taki pojazd jak Golf V Variant 1.9 Manual. Gdzieś na
stronce jest 1361 kg (Kerb weight - cokolwiek to znaczy). W dowodzie
jest 1436 kg. No i do tego - czy jest tam wliczone paliwo? No bo pełny
bak to tak na oko z 60 kg więc blisko 5% podanych mas.
No i właśnie - jak to mierzyć i jak jechać? Bo w czasach młodości
próbowaliśmy takie czasy 0-100 mierzyć. To były chyba 3 modele
samochodów. No i do danych katalogowych nikomu praktycznie nie udało się
zbliżyć (mniej niż 1s różnicy). No i to były pojazdy o katalogowym
przyspieszeniu w przedziale 10-14s - czyli takie dość zwyczajne, gdzie
błąd pomiaru przy 10s też powinien być mniejszy. Wiadomo, ze kierowcy
słabi raczej. Niemniej jednak jak jest w katalogu 10s a tobie ciężko
dobić do 12 to jest to zastanawiające (pojazdy były raczej sprawne -
jeden z nich był później na hamowni sprawdzany i wyszło, ze moce ma
mniej więcej takie jak trzeba).
--
mk4
Następne wpisy z tego wątku
- 14.12.18 01:05 Tomasz Pyra
- 14.12.18 01:51 Tomasz Pyra
- 14.12.18 22:27 Marek S
- 14.12.18 22:39 Marek S
- 15.12.18 01:48 Tomasz Pyra
- 16.12.18 00:12 Marek S
- 16.12.18 11:13 Tomasz Pyra
- 16.12.18 22:45 mk4
- 17.12.18 00:13 Tomasz Pyra
- 17.12.18 14:25 robot
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zasilanie elektryków w Polsce
- BMW
- Re: Recykling akumulatorów
- Re: Zatonął kolejny statek wiozący 800 palnych elektryków
- Re: Elon właśnie gada, że za rok będzie 1.000.000 autonomicznych samochodów w Ameryce
- Gdzie kupowac aku?
- 5w30 zamiast 0w30
- Klima i samodzielne uzupełnienie
- 6,756,000 car crashes in the United States in 2019 with 36,096 fatalities.
- Re: Auto miało pozostać na wstecznym biegu z włączonym silnikiem. Kiedy kobieta ponownie wsiadła do pojazdu, mogło dojść do tragicznej pomyłki - zamiast wcisnąć hamulec, niefortunnie nacisnęła pedał gazu.
- Wymiana EGR
- Re: Auto miało pozostać na wstecznym biegu z włączonym silnikiem. Kiedy kobieta ponownie wsiadła do pojazdu, mogło dojść do tragicznej pomyłki - zamiast wcisnąć hamulec, niefortunnie nacisnęła pedał gazu.
- Re: PILNE !! Ostrzeżenie !! BMW oznacza akumulatory samochodowe jako Li-Ion a to są LiFePO? o niższym napięciu, stąd ryzyko zapłonu w wyniku przeładowania
- Re: Tesla z najnowszym FSD potrafi przejechać dziecko i... pojechać dalej.
- Re: lekarka podjechała pod szpital Fordem Mondeo. Przyjechała tylko na chwilę, aby przekazać panu Sebastianowi obiad. Auto miało automatyczną skrzynię biegów, pani Monika wrzuciła bieg wsteczny, zostawiła auto na chodziei najprawdopodobniej wyszła z auta,
Najnowsze wątki
- 2025-06-27 Zasilanie elektryków w Polsce
- 2025-06-27 Łódź => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-06-27 Łódź => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-06-27 Wrocław => Senior Android Developer (Java) <=
- 2025-06-27 Warszawa => IT Director <=
- 2025-06-27 Wrocław => Controlling systems Consultant <=
- 2025-06-27 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2025-06-27 BMW
- 2025-06-26 Re: Recykling akumulatorów
- 2025-06-26 Re: Recykling akumulatorów
- 2025-06-26 Inwentaryzacja budynku
- 2025-06-26 Warszawa => Developer Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D36
- 2025-06-26 Warszawa => Strategic Account Manager <=
- 2025-06-26 Warszawa => Specjalista rekrutacji IT <=
- 2025-06-26 Re: Zatonął kolejny statek wiozący 800 palnych elektryków