  • Data: 2022-02-10 16:22:15
    Temat: Re: Modem wbudowany do laptopa i SMS
    Od: mrvtktjv <m...@m...ct8.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 05.02.2022 o 11:33, Adam pisze:
    > Witajcie.
    >
    > Zdarzyło mi się, że karta nano-SIM wewnątrz slotu rozjechała się z ramką do
    > micro. Nie da się karty wyjąć (ramka zawadza o styki), a nie bardzo mam
    > teraz możliwość rozbebeszenia pół laptopa - jest to złącze szczelinowe.
    >
    > Jest jakiś program (Windows lub linuks), aby wysłać i odebrać SMSy?
    > Informacje z interneru, które znalazłem, odnoszą się albo do stron dawno
    > już nieistniejących, albo do starych programów dla XP, których to programów
    > też już nie znajduję.
    >

    > Przy okazji: ma ktoś jakiś patent, aby wewnątrz gniazda zrównać kartę z
> [...]
    Pod Linuxem da się wysyłać i odbierać SMS-y, kody USSD z poziomu mmcli,
    czyli terminalowego narzędzia obsługi modemów (kart WWAN), wchodzącego w
    skład modemmanagera.
    https://www.freedesktop.org/software/ModemManager/ma
    n/latest/mmcli.1.html

    Widziałem kiedyś też "nakładkę" okienkową na to narzędzie, ale niestety
    nie pamiętam nazwy.