  • 31. Data: 2013-11-01 20:02:09
    Temat: Re: Moduł BTM-112. Robię coś źle?
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    > No to czemu nie zapoznasz się z dokumentacją tego formatu? Podałem Ci
    > przecież jaki masz moduł, znalezienie do niego dokumentacji jest więc
    > trywialne:

    Problem w tym, że mój moduł nie jest tym, który wytypowałeś. Wystarczy
    jeden rzut oka do dokumentacji, żeby przekonać się, że zupełnie nie
    zgadza się ona z moimi obserwacjami.

    Dla przykładu:

    > AT+VERSION?

    W takiej formie nie działa. Działa bez pytajnika na końcu.
    Zwraca "linvorV1.8".

    > AT+NAME=Atlantis

    Nie działa. Żeby zadziało trzeba wysłać w formie "AT+NAMEAtlantis" (bez
    znaku równości). Zwraca "OKsetname".

    > Important note: All commands must be terminated
    > by <CR><LF>. If the host controller send a <CR>
    > only, EGBT-045MS will repeatedly send a respond
    > that will stop only when <LF> is issued by the host
    > controller

    I znów pudło. Tego też próbowałem. Jedynym sposobem aby moduł zareagował
    jest wysyłanie komend bez \r i \n na końcu. Zatwierdza je tylko przez
    timeout, w żaden inny sposób.

    Zresztą wcześniej wysyłałem link do jakiegoś posta na forum, w którym
    ktoś dysponujący modułem wypisał kilka komend:
    http://club.dx.com/forums/forums.dx/threadid.924057

    Teraz się tylko zastanawiam, czy to coś da się ustawić w tryb master. ;)

  • 32. Data: 2013-11-01 20:35:03
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Atlantis <m...@w...pl> napisał(a):
> [...]
    > Zwraca "linvorV1.8".
    > Nie działa. Żeby zadziało trzeba wysłać w formie "AT+NAMEAtlantis" (bez

    Racja. Szukałem po zdjęciu i znalazłem podobny. Więc Ty masz pewnie HC-06.
    Zgadzałoby się odnośnie tych komend co podałeś powyżej, czyli brak pytajnika
    i znaku równości, a także brak \r\n:
    http://www.elecfreaks.com/store/download/datasheet/B
    luetooth/Bluetooth%20HC-06.pdf
    A co do mastera, to według następującej strony liczba komend jest bardzo
    ograniczona, i nie widzę na niej przechodzenia w master:
    http://mcuoneclipse.com/2013/06/19/using-the-hc-06-b
    luetooth-module/
    Potwierdza to strona http://www.emartee.com/product/41915/, gdzie piszą:
    HC-06 has be designed Master or Slave when the factory, user couldn't change
    the role.
    Note : HC-06 need you choose Master or Slave(default), HC-05 does not
    matter.
    Łamany angielski, ale wiadomo o co chodzi.
    W innych zakątkach Internetu:
    HC-06 firmware has default settings for the serial port of 9600, N, 8,1;
    password: 1234. HC-06 firmware is almost always hardcoded to be a slave
    device, but it is also possible to be hardcoded as a master device.
    Wychodzi więc na to, że przysłano Ci nie tylko ten moduł co chciałeś, ale na
    dodatek jeden z gorszych na rynku.
    Zerknij jeszcze na zdjęcie porównawcze zamieszczone na drugim linku, żebyśmy
    mieli pewność, że to jest HC-06.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 33. Data: 2013-11-02 12:24:05
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    > Racja. Szukałem po zdjęciu i znalazłem podobny. Więc Ty masz pewnie
    > HC-06. Zgadzałoby się odnośnie tych komend co podałeś powyżej, czyli
    > brak pytajnika i znaku równości, a także brak \r\n:

    To będzie z pewnością właśnie to. Czyli sprawa się wyjaśniła.

    > A co do mastera, to według następującej strony liczba komend jest bardzo
    > ograniczona, i nie widzę na niej przechodzenia w master:

    No cóż... Przynajmniej drogi nie był, a to właśnie funkcjonalności slave
    w tej chwili potrzebuję najbardziej. BTM-112/222 tak czy inaczej będę
    musiał kupić.

    Z tym formatem komend AT to ktoś miał naprawdę dziwny pomysł. Trudno mi
    zrozumieć dlaczego ktoś miałby zrezygnować z '\r' na końcu albo znaku
    równości po "NAME". DZ drugiej strony ten moduł ma tak skromne
    możliwości, że wystarczy go raz skonfigurować i potem nie trzeba
    korzystać z komend AT w budowanym układzie.