  • Data: 2022-04-11 20:57:01
    Temat: Re: Możliwości CitizenLab
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 11 Apr 2022 15:55:34 +0200, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > No wlasnie troche Cie nie rozumiem - CL wymaga jakiegos exploita,
    > czy np na iphone Pegassus zostawia jakies slady, a na Androidzie
    > nie?

    Nie wiem jak na iPhonie ale na Androidzie zostawia ślady (jeśli
    działa) w kilku miejscach, przede wszystkim w
    /data/data/com.network.android/
    (namespace pakietu z pegasusem to dla niepoznaki com.network.android)
    gdzie umieszcza swoje pliki.

    > Ale Pegassus sie chyba chwali, ze i Androida szpieguje.

    Tak, jeśli zostanie zainstalowany i uzyska roota "wbudowanymi"
    ekslplojtami to bardzo dużo może, lista aplikacji jak je wykryje to
    spróbuje ukrasc im pliki:
    -whatsup
    -facebook
    -skype
    -viber
    -kakao
    -twitter
    -gmail
    -chrome
    -natywny klient maila
    -kalendarz

    Podłącza się pod audio, by nasłuchiwać otoczenie. Podłącza się pod
    kamerę i robi zdjęcia. Podrzuca też keylogger do aktualnie aktywnej
    klawiatury wirtualnej.
    Oczywiście oprócz tego jest cały proces przyjmujący polecenia z CC
    (command center) do "sterownia" pegasusem (aktualizacja, robienie
    zdjęć, samousuwanie, nagrywanie dźwięków otoczenia itp). Co ciekawe
    ma też zapasowy kanał komunikacyjny przez sms, smsy do pegasusa udaja
    sms od Google i zaczynają się od "Your Google verification code is:"
    Po czym jest kilkucyfrowy kod oraz link do gmail.com, który w get ma
    token i kod polecenia.

    --
    Marek