  • Data: 2009-08-17 15:24:27
    Temat: Re: NM7010A i ATMega 128
    Od: Konop <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dla testu napisałem program, który ma tylko zmieniać stan portów PD.0 i PD.1
    > Ustawione są jako wyjścia, mają pullupy 10k.
    > Cały czas na wyjściu mam +5V.
    > Inne porty np PD.5 i PD.6 działają bez zarzutu.

    Rozumiem, że zmiana z PD0 na PD5 polega po prostu na zmianie linii w stylu:
    PORTD |= (1<<0);
    na linię
    PORTD |= (1<<5);
    i że to wystarczy do zadziałania/niezadziałania, tak?? I ze program to w
    sumie prosta pętla i nic więcej w nim nie ma??!!

    > W miedzy czasie kupiłem drugą M128 i uniwesalna PCB.
    > Objaw ten sam, więc coś w konfiguracji M128 mi krzaczy.

    Albo w konfiguracji albo w kompilacji ;)... tak swoją drogą -sprawdź
    jeszcze raz, dokładnie, od nowa, czy na pewno sprawdzasz właściwe piny,
    czy nie masz jakiejś prostej głupoty, czy wgrywasz właściwy plik HEX itp
    ;)...
    Drugie pytanie - czego używasz do programowania?? Programmera jakiegoś,
    czy wgrywasz bootloadera?? Bo różnica jest spora - bootloader zapewne
    nie robi twardego resetu (chyba, że przez watchdoga), tak więc raz
    ustawiony rejestr nie będzie "kasowany" :/... dla 100% pewności
    wpisałbym w programie linię:
    TWCR = 0;

    > Jeśli chodzi o FuseBity config jest w linku:
    > http://www.mieciu.pl/M128.JPG

    Sorry za trochę głupie uwagi, ale z tego co piszesz, to wszystko powinno
    działać ;)... dlatego szukam jakiegoś głupiego błędu po prostu...

    Pozdrawiam
    Konop