  • 41. Data: 2022-07-26 07:49:02
    Temat: Re: Na przejściach
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 25.07.2022 22:17, pueblo wrote:

    > Mieszkałem parę miesięcy w Londynie daaawno temu - i to nawet bym
    > powiedział w centrum. Pamiętam, że na początku szukałem przejść i
    > rozglądałem się przechodząc poza, czy gdzieś nie ma policji - taki
    > nawyk z Polski. Poza tym, naturalnie to wszytko się odbywało.

    miałem to samo, na początku dziwnie się czułem przechodząc na czerwonym ;)

    > Wow, ktoś z "władz" się tym zainteresował, czy to może był wysłuchany
    > głos społeczności - zmieńcie to, bo bez sensu? Ciekawe.

    zrobili ankietę w której większość się wypowiedziała przeciw (ale to że
    większość się nie stosuje powiedzieli przed ankietą). I w sumie nie
    dziwne - te 30 to w takich wiochach naturalne, bo do najbliższej
    autostrady zwykle jest kilka minut (do pracy ponad 50km dojeżdżam ok 35
    minut) - a teren zabudowany jest tam gdzie jest faktycznie zabudowany, a
    nie jak w Polsce - tam, gdzie akurat znak postawili, bo pewnie MPZP
    mówi, że kiedyś tam może budynek powstać. Po 2 latach nieprzebywania w
    PL stwierdziłem, że takimi drogami w PL jeździ się strasznie, bo co
    chwilę znak terenu zabudowanego. A będąc w PL w tym roku stwierdzam, że
    teraz w PL jeżdżą dużo wolniej niż w UK (ale może akurat w takim rejonie
    mieszkam, bo bliżej Londynu może być więcej pomiarów odcinkowych)

    Lukasz

  • 42. Data: 2022-07-26 09:28:07
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 25.07.2022 o 20:37, Myjk pisze:
    > Mon, 25 Jul 2022 20:03:09 +0200, Akarm

    > Masz "głupku":
    > https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20
    210000450/U/D20210450Lj.pdf
> [...]
    > nic dziwnego że tylu innych głupków ląduje w kufrach innych kierowców. I są
    > pewnie wielce zdziwieni jak ci (jednego to nawet uchwycili w "jedź
    > bezpiecznie"), co nie wiedzą że przed przejściem nie można wyprzedzać i
    > pierdolą kocopały przed kamerą robiąc z siebie błaznów.Ale już czuję w
    > kościach że zaczniesz udowadniać że biedny kierowca nie jest w stanie
    > określić kiedy pieszy już wchodzi na przejście a kiedy nie, czy to dopiero
    > jak postawi stopę na krawężniku czy krok przed, a możę dwa kroki. Nadawaj,
    > bo jestem strasznie ciekaw co wymyślisz, "głupku".

    Skoro dwóch ludzi ma przeciwne zdania, to jeden z nich z całą pewnością
    jest kretynem.
    Ja twierdzę, że piesi zawsze mieli pierwszeństwo na przejściu i na chodniku.
    Ty twierdzisz, że ja nie mam racji.
    Zatem masz okazję w łatwy sposób wykazać, który z nas jest bezmózgą
    amebą - po prostu zacytuj przepis, który wcześniej nie dawał
    pierwszeństwa pieszym na przejściu, przepis w którym na przejściu dla
    pieszych pierwszeństwo miały pojazdy.

    --
    -
    Akarm

  • 43. Data: 2022-07-26 10:48:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 26 Jul 2022 09:28:07 +0200, Akarm wrote:

> [...]
    > jest kretynem.
    > Ja twierdzę, że piesi zawsze mieli pierwszeństwo na przejściu i na chodniku.

    Mieli "na przejsciu".
    Na chodniku ... moze i mieli, ale samochody po chodniku zasadniczo
    jezdzic nie moga.

    Natomiast nie mieli prierwszenstwa przy wchodzeniu na jezdnie.
    I jak takiego trafiles, to byla jego wina.

    A teraz maja pierwszenstwo, i to jest wina kierowcy samochodu.

    J.

  • 44. Data: 2022-07-26 13:03:52
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Akarm, 26 lip 2022 w
    news:62df9787$0$455$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

> [...]
    > pewnością jest kretynem.
    > Ja twierdzę, że piesi zawsze mieli pierwszeństwo na przejściu i na

    1a. Pieszy znajdujący się na przejściu dla pieszych ma pierwszeństwo
    przed pojazdem. Pieszy wchodzący na przejście dla pieszych ma
    pierwszeństwo przed pojazdem, z wyłączeniem tramwaju.

    Tylko z tego pkt. to ma wynikać? Że na chodniku - stojąc przed
    przejściem, czy jeszcze wcześniej?
    Kolejny raz biurokracja poległa w regulowaniu rzeczywistości.
    Przydałoby się rozporządzenie defniujące, kiedy pieszy jest wchodzący,
    a kiedy stojący przed przejściem. Jakieś układy stóp, rąk, nóg, głowy.
    A wystarczy tylko, że jedna ze stron - pieszy albo kierowca - zachowa
    zdrowy rozsądek, to nikomu nigy nic się nie stanie. Raz jeden sobie
    chwile poczeka, raz drugi. Zamiast tego jest jak jest - czyli głupio.
    Ostatnio widzałem sytuację - dwie panie urządziły sobie pogawędkę przy
    krawędzi przejścia. No i samochód się zatrzymał, żeby je przepuścić.
    Oczywiście nie weszły na pasy, bo nie miały zamiaru, nawet nie
    zauważyły całej sytuacji.

  • 45. Data: 2022-07-26 14:53:13
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-25-lipca-2022 o 15:06, Myjk pisze:
    > Ja puszczam pieszych i jakoś
    > nikt mi w tyłek nie wjechał,

    Jeśli należysz do sekty która dąży do zrównania pieszego i samochodu w
    prawie a nawet we właściwościach FIZYCZNYCH to skonsultuj się z lekarzem
    lub farmaceutą ;-)

    Ja kieruję się zasadą im więcej dobra i mądrości na drodze tym lepiej.

    A nie socjalistyczną modą na ochronę słabszego.

    Słabszy nie musi być głupi a pastwo nie musi go prowadzić za rękę
    marnując jego podatki.

  • 46. Data: 2022-07-26 17:39:16
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 26.07.2022 o 13:03, pueblo pisze:

> [...]
    > pierwszeństwo przed pojazdem, z wyłączeniem tramwaju.
    >
    > Tylko z tego pkt. to ma wynikać? Że na chodniku - stojąc przed

    Czego nie rozumiesz w dość prostym stwierdzeniu (obowiązującym zresztą
    od kiedy tylko wymyślono przejścia dla pieszych), że pieszy na przejściu
    dla pieszych ma pierwszeństwo?
    Wydaje mi się, że to powinno być całkiem zrozumiałe, i to nie tylko dla
    ludzi posiadających uprawnienia do kierowania pojazdami.

    > Kolejny raz biurokracja poległa w regulowaniu rzeczywistości.
    > Przydałoby się rozporządzenie defniujące, kiedy pieszy jest wchodzący,
    > a kiedy stojący przed przejściem. Jakieś układy stóp, rąk, nóg, głowy.

    Do czego to byłoby ci potrzebne?

    > A wystarczy tylko, że jedna ze stron - pieszy albo kierowca - zachowa
    > zdrowy rozsądek, to nikomu nigy nic się nie stanie. Raz jeden sobie
    > chwile poczeka, raz drugi. Zamiast tego jest jak jest - czyli głupio.

    Na całym świecie, od kiedy tylko wymyślono przejścia dla pieszych, na
    tych przejściach piesi mieli i nadal mają pierwszeństwo. Co w tym głupiego?

    --
    -
    Akarm

  • 47. Data: 2022-07-26 18:05:35
    Od: rAzor <j...@o...es>

    Akarm pisze:

    > Czego nie rozumiesz w dość prostym stwierdzeniu (obowiązującym zresztą
    > od kiedy tylko wymyślono przejścia dla pieszych), że pieszy na przejściu
    > dla pieszych ma pierwszeństwo?

    Czego nie rozumisz że mowa o wchodzącym na przejscie - nie tym który jest na
    przejsciu albo chodniku

    > Do czego to byłoby ci potrzebne?

    Podał przykład babek?

    > Na całym świecie, od kiedy tylko wymyślono przejścia dla pieszych, na
    > tych przejściach piesi mieli i nadal mają pierwszeństwo. Co w tym głupiego?

    Gadał dziad do obrazu i to niejeden dziad.
    Wychodzi ze jestes kretynem

    Choć możem spróbować --

    Tego nigdy nie było w przepisach do 2021:
    Pieszy wchodzący na przejście dla pieszych ma
    pierwszeństwo przed pojazdem, z wyłączeniem tramwaju.

    Zdefiniuj co oznacza wchodzący, skont ma kirowca wiedziec że pieszy kce
    przejsc

    --
    Z lewactwem się nie dyskutuje. Lewactwu pluje się w kaprawy ryj. Prawdą!

  • 48. Data: 2022-07-26 18:55:42
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 26.07.2022 o 18:05, rAzor pisze:

    > Czego nie rozumisz że mowa o wchodzącym na przejscie - nie tym który jest na
    > przejsciu albo chodniku

    Spróbuję objaśnienia dla wyjątkowo tępych.
    Pierwszeństwo ustala się wyłącznie w miejscach przecinającego się ruchu.
    Kiedy nie ma miejsc kolizyjnych, nie da się ustalić pierwszeństwa.
    Pierwszeństwo ustala się tylko tam, gdzie następuje przecinanie się
    torów ruchu. I dokładnie tylko tam.

    A teraz do ad rema:
    1. Pieszy na chodniku.
    Pieszy na chodniku ma (i miał zawsze) pierwszeństwo przed pojazdami,
    które chciałyby na ten chodnik wjechać.
    2. Pieszy na przejściu dla pieszych.
    Pieszy na przejściu ma (i miał zawsze) pierwszeństwo przed
    pojazdami, które chciałyby na przejście wjechać.
    3. Pieszy wchodzący na przejście.
    Czyli jak? Pieszy wchodzi na przejście z chodnika, inaczej się nie
    da. Ta część pieszego, która jest jeszcze na chodniku, nadal ma na tym
    chodniku pierwszeństwo przed pojazdami chcącymi na chodnik wjechać. Zaś
    ta część pieszego, która znajduje się na przejściu, ma na tym przejściu
    pierwszeństwo również. Takie samo, jak od zawsze piesi pierwszeństwo na
    przejściach mieli. Nie nabywa jakiegoś nadzwyczajnego lub mniejszego
    pierwszeństwa. Cały czas ma zwykłe, najzwyklejsze pierwszeństwo, zarówno
    na chodniku, jak i na przejściu.

    Nie można określić pierwszeństwa, jeśli nie ma możliwości fizycznego
    kontaktu między uczestnikami ruchu. Nie może mieć pierwszeństwa na
    przejściu pieszy, którego na tym przejściu nie ma. Żaden pojazd nie jest
    w stanie udzielić pierwszeństwa pieszemu, którego na przejściu nie ma.
    Nie jest w stanie również przejechać pieszego na przejściu, jeśli tego
    pieszego na przejściu nie ma.

    Pierwszeństwo można określić tylko w sytuacji, kiedy jeden z uczestników
    ruchu może pieprznąć w drugiego. Pierwszeństwo ustala się tylko w tym
    celu, żeby uniknąć możliwej kolizji i tylko w tym miejscu, w którym
    kolizja jest możliwa.

    --
    -
    Akarm

  • 49. Data: 2022-07-26 19:08:51
    Od: rAzor <j...@o...es>

    Akarm pisze:

    > Spróbuję objaśnienia dla wyjątkowo tępych.

    Tympy jestes ty
    :

[...]

    Mientki fiutku nie umisz dyskutowac i dywagowac

    --
    Z lewactwem się nie dyskutuje. Lewactwu pluje się w kaprawy ryj. Prawdą!

  • 50. Data: 2022-07-26 21:07:47
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    W dniu 2022-07-26 o 17:39, Akarm pisze:

    > Na całym świecie, od kiedy tylko wymyślono przejścia dla pieszych, na
    > tych przejściach piesi mieli i nadal mają pierwszeństwo. Co w tym głupiego?

    No dobra.
    Jedziesz samochodem i przejeżdżasz przez przejście, gdzie na krawędzi
    pasów STOI człowiek(ale na chodniku, nie ma go żadną cząstką na jezdni)
    - najpewniej chce przejść przez ulicę, bo co innego?
    Zgapiłeś się, uznałeś że nie wyhamujesz, słaba widoczność - wszystko
    jedno dlaczego - nie zatrzymałeś się.

    50 metrów dalej zatrzymuje cię kulson i wręcza mandat za nieustąpienie
    temu pieszemu.

    a-przyjmujesz, bo wiesz że złamałeś przepisy
    b-przyjmujesz dla św. spokoju, choć wiesz żeś niewinny
    c-nie przyjmujesz, bo wiesz że nie złamałeś przepisów i wygrasz w
    sądzie(powiedzmy że masz wszystko zarejestrowane na kamerce)
    d-nie zdarzy ci się to, bo absolutnie zawsze, widząc przed przejściem
    kogoś stojącego na chodniku przy krawędzi pasów:

    1-zatrzymujesz się, bo tak każą przepisy - jakie?
    2-zatrzymujesz się, bo uważasz że tak należy, bez związku z jakimiś
    przepisami

    A w ogóle to nic mi nie wiadomo, żeby z jakąś niespotykaną wcześniej
    pasją wlepiali mandaty za nieustąpienie - nie ma chyba łapanek na
    kierowców na przejściach. Mocno zmieniły się za to obyczaje kierowców.
    Zmienił się też taryfikator...