  • 21. Data: 2023-07-03 14:11:10
    Temat: Re: Nabicie klimy, cena
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2023 o 13:55 Trybun <M...@j...cb> pisze:

    > Każde auto wymaga doładowania co jakiś czas, i wcale to się nie
    > kwalifikuje jako jakaś niesprawność. I na pewno nie chodzi o
    > nieszczelności bo w układzie panuje takie ciśnienie że każda
    > nieszczelność to pustka w systemie w krótkim czasie. Tymczasem po
    > doładowaniu klima dmucha przez parę lat z pełną wydajnością.
    > Tzn, konkretnie jakiego rachunku mogę się spodziewać? Wcześniej płaciłem
    > 150zł.

    Lodówkę też "dobijasz"? - a klimę domową?
    Jak ubywa to jest nieszczelność.

    TG

  • 22. Data: 2023-07-03 14:20:39
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    > Każde auto wymaga doładowania co jakiś czas,

    Jak pojedziesz na "dobicie" to poproś o próbę szczelności, ale pod
    ciśnieniem, azotem.
    Ciśnienie 20-30 bar, min 10h.
    Na bank Twoje auto tego nie przejdzie. Zapłacisz raz za naprawę
    nieszczelności i nie będziesz musiał potem "dobijać".

    TG

  • 23. Data: 2023-07-03 14:25:58
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    > Lodówkę też "dobijasz"? - a klimę domową?
    > Jak ubywa to jest nieszczelność.
    >
    > TG

    Ale też wymyśliłeś, znak równości między lodówką a schładzaczem w aucie.
    Chyba wiesz że dla lodówki nikt nie przewiduje serwisu? Z drugiej strony
    ciśnienie, w samochodowej to nie jestem pewny, ale stawiam że
    kilkanaście atmosfer, jaka nieszczelność dla takiego ciśnienia by
    musiała być aby latami ubytki wynosiły kilkanaście/kilkadziesiąt gram?

  • 24. Data: 2023-07-03 14:30:21
    Od: Trybun <M...@j...cb>

> [...]
    > Na bank Twoje auto tego nie przejdzie. Zapłacisz raz za naprawę
    > nieszczelności i nie będziesz musiał potem "dobijać".

    Próba szczelności jest robiona z automatu. I nie wstawiaj mi tu  mi tu
    godnych kawałków że latami jeździsz z pełnosprawną klimą bez serwisu.

  • 25. Data: 2023-07-03 14:37:41
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2023 o 14:30 Trybun <M...@j...cb> pisze:

    > Próba szczelności jest robiona z automatu. I nie wstawiaj mi tu mi tu
    > godnych kawałków że latami jeździsz z pełnosprawną klimą bez serwisu.

    Ten automat nie robi próby na ciśnieniu, robi "próżnię" - taka próba w
    większości przypadków nie wykryje drobnych nieszczelności jakie są u
    Ciebie.

    Najstarsze auto jakie mam teraz ma 11 lat (i ponad 250kkm nalatane) od
    nowości u mnie.
    Klima działa jak nowa.

    TG

  • 26. Data: 2023-07-03 14:43:22
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2023 o 14:25 Trybun <M...@j...cb> pisze:

> [...]
    > kilkanaście atmosfer, jaka nieszczelność dla takiego ciśnienia by
    > musiała być aby latami ubytki wynosiły kilkanaście/kilkadziesiąt gram?

    Nie masz pojęcia o klimatyzacji a mnie pouczasz :-)
    Klima domowa w zależności od czynnika ma ciśnienie w obiegu podczas pracy
    dochodzące do 30 bar.
    Bardzo często, przy próbie szczelności robionej na szybko (30min na 10
    barach) nie ma żadnych wycieków. Dopiero pełna próba przy 34 barach i 24h
    godzinach pokazuje wyciek.
    Takie wycieki dają ubytki czynnika 100-300 gramów na rok, by występują od
    pewnego progu ciśnienia, które podczas cyklu występuje w układzie parę
    minut.

    Na 99% tak jest właśnie u Ciebie. Podałem Ci parametry próby, spisz na
    kartce, daj w serwisie a znajdą ci wyciek.

    TG

  • 27. Data: 2023-07-03 17:42:14
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-07-03 o 14:30, Trybun pisze:

    > Próba szczelności jest robiona z automatu. I nie wstawiaj mi tu  mi tu
    > godnych kawałków że latami jeździsz z pełnosprawną klimą bez serwisu.

    Dlaczego głodnych?
    Ja też po 10 latach (170tys km) dobiłem, bo słabo chłodziła
    i kolejne kilka lat (5 lat) jeżdżę i działa. Jak nie domaga
    (bo zdarzało się, że 22C na dworze a tu dusimy się w aucie),
    to wystarczy kabinowy wymienić, bo jest cały mokry, zalepiony i blokuje
    wymianę powietrza. To najtańsza opcja 35zł i kwadrans roboty.

  • 28. Data: 2023-07-03 18:22:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 3 Jul 2023 14:30:21 +0200, Trybun wrote:

    > Próba szczelności jest robiona z automatu. I nie wstawiaj mi tu  mi tu
    > godnych kawałków że latami jeździsz z pełnosprawną klimą bez serwisu.

    Nastoletnie mondeo, klima działała. Ja nie serwisowałem, moze
    poprzedni własciciel.
    No ale przyszedl taki rok, ze przestała działac. Juz na dobre.

    Vectra, tez juz 10+ lat ... klima słabo działa.
    A czynnika ciągle sporo, co serwis stwierdza.
    Skończyło się wymianą sprężarki.

    J.

  • 29. Data: 2023-07-03 18:26:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 03 Jul 2023 14:11:10 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > Lodówkę też "dobijasz"? - a klimę domową?
    > Jak ubywa to jest nieszczelność.

    Lodówka szczelnie zamknieta.
    Tylko kable silnika wystają na zewnątrz, a to tez można dobrze
    uszczelnić.

    W samochodzie tak sie raczej nie da.
    I tak jestem pod wrażeniem uszczelnien, kilkanascie lat i trzymają ...
    jak oni to zrobili?

    kolejna sprawa to "sprężyny gazowe", np w klapie bagażnika.
    Kilkanascie lat, a gaz nie wyciekł ...

    J.

  • 30. Data: 2023-07-04 00:18:54
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 03.07.2023 o 18:26, J.F pisze:
    [...]
    > Lodówka szczelnie zamknieta.
    > Tylko kable silnika wystają na zewnątrz, a to tez można dobrze
    > uszczelnić.

    Co mają wspólnego drzwi z układem chłodniczym w sensie nieszczelności?

    > W samochodzie tak sie raczej nie da.
    > I tak jestem pod wrażeniem uszczelnien, kilkanascie lat i trzymają ...
    > jak oni to zrobili?

    Chujowo. Nie każde auto ma to zrobione dobrze.

    > kolejna sprawa to "sprężyny gazowe", np w klapie bagażnika.
    > Kilkanascie lat, a gaz nie wyciekł ...

    Uciekł, zależy jakie auto.

    --
    LordBluzg(R)??