  • 31. Data: 2023-07-04 00:24:34
    Temat: Re: Nabicie klimy, cena
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    [...]
    > Nie masz pojęcia o klimatyzacji a mnie pouczasz :-)

    Tracisz czas. Trybik to megaignorant i nie dotrze do niego, że jest
    ignorantem. To się rozmienia na WSZYSTKIE wątki i tematy, jakie
    prowadzi. Niczego mu nie wytłumaczysz a on niczego nie ogarnie.
    To sprzeczność sama w sobie. Żąda perfekcyjnego działania od
    nieperfekcyjnych urządzeń, samemu będąc nieperfekcyjnym a wręcz głupim.
    Szkoda czasu na dyskusje.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 32. Data: 2023-07-04 09:45:06
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Lodówkę też "dobijasz"? - a klimę domową?
    > Jak ubywa to jest nieszczelność.

    Tylko miedzy nimi a samochodem jest zasadnicza różnica, tam są
    kompresory hermetyczne czyli pompa zamknięta z silnikiem w obudowie, w
    samochodzie wałek kompresora wychodzi 'na świat' i jest potencjalnym
    źródłem nieszczelności plus złącza i drgania całego auta. Dlatego w
    autach dość często trzeba uzupełniać czynnik a w lodówkach wcale.

    --
    Janusz

  • 33. Data: 2023-07-04 10:04:05
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2023 o 09:45 Janusz <j...@o...pl> pisze:

> [...]
    > źródłem nieszczelności plus złącza i drgania całego auta. Dlatego w
    > autach dość często trzeba uzupełniać czynnik a w lodówkach wcale.

    W klimie możesz mieć 50mb rurociągów, kilka jednostek kanałowych,
    jednostkę zewnętrzną pracującą w skrajnych warunkach - 24h/365 i mimo
    wszystko jak trzeba "dobić" to się szuka nieszczelności.

    Jak w aucie co roku/2 lata trzeba uzupełniać to znaczy, że jest
    nieszczelność.
    Tak na marginesie, zakład, który "dobija" bez naprawy nieszczelności łamie
    prawo.

    TG

  • 34. Data: 2023-07-04 12:16:31
    Od: Trybun <M...@j...cb>

> [...]
    > Klima domowa w zależności od czynnika ma ciśnienie w obiegu podczas
    > pracy dochodzące do 30 bar.
    > Bardzo często, przy próbie szczelności robionej na szybko (30min na 10
    > barach) nie ma żadnych wycieków. Dopiero pełna próba przy 34 barach i
    > 24h godzinach pokazuje wyciek.
    > Takie wycieki dają ubytki czynnika 100-300 gramów na rok, by występują
    > od pewnego progu ciśnienia, które podczas cyklu występuje w układzie
    > parę minut.
    >
    > Na 99% tak jest właśnie u Ciebie. Podałem Ci parametry próby, spisz na
    > kartce, daj w serwisie a znajdą ci wyciek.

    To Ty mnie usiłujesz pouczać. A ja tylko o faktach - lodówka w domu a
    klima w aucie co prawda zasady działania mają podobne jednak to zupełnie
    inne urządzenia.

  • 35. Data: 2023-07-04 12:17:17
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    > Ten automat nie robi próby na ciśnieniu, robi "próżnię" - taka próba w
    > większości przypadków nie wykryje drobnych nieszczelności jakie są u
    > Ciebie.
    >
    > Najstarsze auto jakie mam teraz ma 11 lat (i ponad 250kkm nalatane) od
    > nowości u mnie.
    > Klima działa jak nowa.
    >
    > TG

    Klima nieserwisowana i masz nowego analoga do diagnostyki?
    Przypuszczalnie tylko Ci się wydaja że jest jak nowa.. Bo przecie moja
    też chłodzi i pewnie jeszcze przez parę lat będzie chłodziła. Rożnica
    wyczuwalna dopiero jak wjeżdżam z serwisu z dopełnionym czynnikiem.

  • 36. Data: 2023-07-04 12:17:52
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 03.07.2023 o 17:42, cef pisze:

    > Dlaczego głodnych?
    > Ja też po 10 latach (170tys km) dobiłem, bo słabo chłodziła
    > i kolejne kilka lat (5 lat) jeżdżę i działa. Jak nie domaga
    > (bo zdarzało się, że 22C na dworze a tu dusimy się w aucie),
    > to wystarczy kabinowy wymienić, bo jest cały mokry, zalepiony i blokuje
    > wymianę powietrza. To najtańsza opcja 35zł i kwadrans roboty.

      Głodnych bo tyle lat praktyki a tu kolega grupowy próbuje wstawiać
    jakieś farmazony na ten temat.
    Ale dobicie po tych 10latach pomogło? Oczywiście nie twierdzę że
    zanieczyszczony filtr kabinowy nie może mieć znaczenia przy spadku
    wydajności klimy. Ale to już inna para kaloszy

  • 37. Data: 2023-07-04 12:18:34
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 03.07.2023 o 18:22, J.F pisze:

    > Nastoletnie mondeo, klima działała. Ja nie serwisowałem, moze
    > poprzedni własciciel.
    > No ale przyszedl taki rok, ze przestała działac. Juz na dobre.
    >
    > Vectra, tez juz 10+ lat ... klima słabo działa.
    > A czynnika ciągle sporo, co serwis stwierdza.
    > Skończyło się wymianą sprężarki.
    >
    > J.

     Pytanie tylko o to czy w Mondeo po dopełnieniu czynnikiem nie
    poczułbyś różnicy..

  • 38. Data: 2023-07-04 12:22:50
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2023 o 12:17 Trybun <M...@j...cb> pisze:

    > Klima nieserwisowana i masz nowego analoga do diagnostyki?

    Nawet dwa :-)
    Wiesz lepiej to rób po swojemu.

    TG

  • 39. Data: 2023-07-04 12:25:11
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2023 o 12:16 Trybun <M...@j...cb> pisze:

    > To Ty mnie usiłujesz pouczać. A ja tylko o faktach - lodówka w domu a
    > klima w aucie co prawda zasady działania mają podobne jednak to zupełnie
    > inne urządzenia.

    Wiesz lepiej to rób po swojemu.
    Daję Ci rady jak nie dać się nabić w butelkę, rób jak chcesz.

    PS. Robił Ci jakiś serwis próbę ciśnieniową azotem? - pewnie nie...

    TG

  • 40. Data: 2023-07-04 13:22:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 04 Jul 2023 12:25:11 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > Wiesz lepiej to rób po swojemu.
    > Daję Ci rady jak nie dać się nabić w butelkę, rób jak chcesz.
    >
    > PS. Robił Ci jakiś serwis próbę ciśnieniową azotem? - pewnie nie...

    Tylko wiesz ... jesli Trybunowi czynnika starcza na rok, to
    najprosciej byłoby dobic i jedzic dalej. I niech sobie ucieka powoli.

    Ale srodowisko, globalne ocieplenie, Unia ... unia zakazała dobijania
    bez naprawy, cos zrobiła, ze czynnik strasznie podrożał.
    Cos mi chodzi po glowie, ze Ukraina produkowała czynnik, tanio,
    ale moze juz nie produkuje. A moze to Chinczycy byli.
    Albo celnicy pilnują, żeby nie sprowadzic.

    Nabiła Unia Trybuna w butelke, czy nie pozwala nas, obywateli,
    nabic w butelke ... bo upały coraz wieksze :-)

    J.