    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Nagrywanie rozmów i inne takie ... Android to g...o
    Date: Fri, 1 Jan 2021 05:55:27 +0100

    "_Master_" 5fee2b85$0$517$6...@n...neostrada.pl

    > Mądry sędzia by uznał. Ale mądrych ostatnio ze świecą szukać.

    Spróbuj dowodzić przed sądem molestowanie
    czy mobbing bez nagrań pozyskanych ukradkiem.

    Co powiedzieć o sędzim Sądu Apelacyjnego w Białymstoku -- uznał
    dowód zyskany ukradkiem przez biegłego, ale odrzucił moje dwa
    dowody, gdyż JEDEN z tych dowodów pozyskałem ukradkiem...

    Co uznał? -- wynik badania saturacji krwi przeprowadzonego przez pulmonologa.
    Co odrzucił? -- wyniki badań saturacji krwi przeprowadzone przeze mnie
    i nagranie z badania okulistki uzyskane ukradkiem.

    Czy SSA może nie być mądry? -- nie może, albowiem przewędrował
    przez szereg eliminacji, zanim zasiadł jako SSA... Czym jeszcze
    zabłysnął? Ano uzasadniał jakoś tak:
    - nie można wymienić biegłych, bo obecni biegli
    są dobrzy, o czym świadczą inne rozprawy sądowe
    - wprawdzie biegła pulmonolog okazała się kiepska w innej
    sprawie (niesądowej) ale nie można łączyć różnych spraw
    (nie można w danej sprawie brać pod uwagę innych spraw)

    Oczywiście (?) pomiędzy tymi dwoma spostrzeżeniami
    minęło sporo ;) czasu -- może i kilka minut...

    Jak inni sędziowie? Weźmy pod lupę ;) okulistkę... Jedna sędzia
    SW uważała się za okulistkę, gdyż nie potrzebowała biegłego okulisty
    (sędzia zamierzała zdecydować bez pomocy biegłego okulisty) a inna
    sędzia SW odrzuca moje dowody, bo sąd nie jest okulistą... Tu przynajmniej
    (choć jeden sąd, orzekający w imieniu jednej RP) mamy dwie osoby ludzkie...
    Piętro wyżej mamy tę samą osobę ludzką, ten sam sąd, tę samą RP...
    Czy prawo tak szybko ewoluowało, czy sumienie sędziego, czy
    życiowe doświadczenie? -- trudno zgadnąć...

    -=-

    To nie jest kwestia mądrości, lecz uczciwości.
    Inna sprawa, że ludzie niesprawiedliwi nie są
    mądrzy, więc mądry sędzia jest uczciwy...

    -=-

    Czy ja bym uznał taki dowód? -- zapewne zależałoby to od okoliczności.
    Czasami taki dowód nie wnosi niczego ciekawego, więc warto odrzucić;
    czasami jest jakoś inaczej nielegalny; czasami może nie być dostatecznie
    pewny czy jednoznaczny -- ale poza szczególnymi sytuacjami tak pozyskany
    dowód bym uznał, bo dlaczegóżbym miał odrzucić, gdybym szukał prawdy?

    Nagrywanie rozmów nie jest zabronione -- ogólnie, bo są sytuacje wyjątkowe.
    Przykładowo -- są tajemnice zawodowe czy zakazy szczególne...

    Rozmawiałem, więc jestem upoważniony do poznania treści, więc nagrywam
    bez łamania prawa. Mogę mieć prawo rejestrowania i nie mieć prawa
    upubliczniania; może muszę ewentualne nagranie zabezpieczyć przed
    osobami postronnymi itd... Ale to inna sprawa. (czym innym prawo
    do nagrywania a czym innym prawo do przekazywania informacji w ogóle)

    Czym innymi jest wykorzystanie w sądzie dowodu pozyskanego bezprawnie.
    (nie można łamać prawa w imię prawa -- to chyba oczywiste)

    -=-

    Człowiek jest jakoś podejrzany o zbrodnię -- pytamy o go o alibi
    i okazuje się, że smacznie spał z żoną w danym czasie, ale...
    Jego telefon załogował się do BTSu niedaleko miejsca zbrodni
    ~w czasie popełnienia owej zbrodni...

    Logi są dowodem w tej sprawie czy nie są?
    Nie pytam -- czy przesądzają, bo nie muszą przesądzać.
    Mądry śledczy zawczasu wypyta o zwyczaje telefoniczne
    swej ofiary (czyli ogólnie ;) -- domniemanego sprawcy)
    aby nie usłyszeć wyjaśnienia typu:
    - Telefon skradziono mi kilka dni wcześniej, ale nie
    zgłaszałem kradzieży policji... Żona to mi nawet
    wmawiała, że telefon zgubiłem po pijaku, gdy wracałem
    uwalony od szwagra... [taka jędza -- telefon skradziono!
    a my ze szwagrem wspólnie tylko jedno pyfko wtedy...]

    -=-

    IMO -- albo sąd szuka prawdy, albo nie szuka.
    (raz jeszcze -- nie usprawiedliwiam łamania prawa
    w imię prawa; Chrystus, choć cuda mógł czynić, nie
    zwiał ani spod krzyża, ani z krzyża...)

    Społeczeństwa, by rozwijać się, muszą mieć uczciwe sądy.
    [Chiny niekoniecznie mają uczciwe a rozwój jest? -- nie
    wiem, jak jest w Chinach, nie wiem, jaka tam jest mentalność,
    ile ci ludzie zawdzięczają ambicjom władzy i zamordyzmowi,
    ile jest pomówień w oficjalnych doniesieniach zachodnich...
    na pewno wierzę w ścisłą kooperację PiS z władzami z Pekinu,
    bo prawo podatkowe w RP coraz mocniej wciska się do łóżek
    podatników... być może cały rozwój Chin pewnego dnia upadnie,
    jeśli zabraknie w Chinach prawa a być może uczciwość tam zwycięży...

    być może me rozważania prowadzą na manowce -- być może uczciwość
    nie jest potrzebna/konieczna do rozwoju... być może, ale widzę wiele
    organizacji, które upadły, gdyż zabrakło im uczciwości... także
    organizacji: pirackich, przestępczych, banickich... one także
    miewają ;) swe własne prawa -- być może ;) kolidujące z prawami
    panującymi na zewnątrz, ale wewnętrznie spójne...]

    --