    From: ii <i...@o...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Nagrywanie rozmów i inne takie ... Android to g...o
    Date: Fri, 1 Jan 2021 18:29:03 +0100

    W dniu 31.12.2020 o 13:12, Tomaszek pisze:

    > Dlaczego Ci nie przyszło? Gdzie się nie rozejrzysz...wolności coraz mniej.

    Ale wiesz, ja używałem dotąd zamkniętego systemu operacyjnego, który
    jakoś tego nie blokował. To jak mógłbym wpaść na to, że otwarty tego nie
    daje.

> [...]
    > będą przymusowe (wiem, wiem... można uwalić, ale nie można ich tak po
    > prostu łatwo wyłączyć/włączyć jak to było do czasu Windows 8) Byłbym w
    > stanie się nawet założyć, że nikt nigdy nie zrobi czegoś takiego jak
    > przymusowe aktualizacje w żadnym systemie. Myślałem logicznie: to może
    > stworzyć masę problemów, będzie powodować niewłączanie się systemu po
    > takiej aktualizacji..., problemy ze sterownikami itd., nie zrobią tego.
    > No i jest.
    > Nowa normalność...nowa moralność...i oczywiście wszystko dla mojego

    Bez urazy, ale w roku 2000, czyli 20 lat temu już był wydawany cykliczny
    biuletyn Microsofta z poprawkami dla poprawy bezpieczeństwa. Brakowało
    tylko automatycznego ich aplikowania. Może nawet ktoś coś takiego
    oferował. Generalnie problem jest bardziej w zamkniętości systemu
    operacyjnego i aplikacji, choć akurat Microsoft nagrywania rozmów nie
    blokował, niż w tym, że są dostępne poprawki. Bo nieuniknionym jest, że
    w aplikacjach będzie kod umożliwiający wykorzystanie do celów innych niż
    powstała aplikacja.

    >  Jak dla mnie
    >
    > Co wolno wojewodzie to nie Tobie smrodzie:)))) Im wolno, Tobie niby też
    > wolno, ale na pewno nie jest Ci to ułatwiane. To jest wbrew ich
    > interesowi, żebyś Ty miał łatwo.

    Ale jakich 'ich'? Dużą firmę stać na wdrożenie rozwiązań umożliwiających
    nagrywanie. Naturalna sprawa. Można się tylko zastanawiać co to za
    system operacyjny ten Android, że tak oczywistą funkcjonalność blokuje.

    >  Tymczasem aktualne (a nawet nieco
    >
    > Różnie z tym jest. Zależy co Ci tam wgra producent i jakie to będzie
    > miało uprawnienia. Ja mam starusieńkiego już Samsung Galaxy J5
    > SM-J500FN. Miało to Androida 5.0, potem wyszedł 6.0 > 6.1. Nigdy nie
    > mogłem nagrać niczego co wychodzi z głośnika, nagrywało tylko to co ja
    > mówiłem do mikrofonu, parę razy próbowałem i dałem sobie spokój.
    > Znajomy ma jakiegoś Maxcoma czy inne badziewie, wiesza się to,
    > restartuje, przegrzewa... ale rozmowy nagrywa każdą nawet najbardziej
    > gównianą aplikacją:)))

    Pewnie wszystkie te urządzenia mają starego Androida. Od któregoś tam
    ... na pewno 9 i 10 nagrywać się nie da. Ludzie cośtam próbują, ale nic
    konkretnego z czytania o tym nie wynika bo właśnie o różnych
    urządzeniach mowa i różnych systemach na nich. Nie po to kupiłem nowy
    smartfon by wgrywać na niego przestarzały system operacyjny. Tak to
    mógłbym nadał Windows Mobile 10 używać. Byłem nawet o krok by do tego
    wrócić.

    A twój Samsung może nie mieć toru odbiorczego mikrofonu. Kiedyś dawno
    dawno temu nagrywanie było nowością i nie wszystkie urządzenia to
    wspierały. Ale nie blokował tego system operacyjny tylko elektronika.