  • Data: 2022-12-20 00:58:37
    Temat: Re: Najpewniejsze/Najtrwalsze nośniki danych
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2022-12-14, trybun <M...@j...cb> wrote:
    > Moje wszystkie wyglądają tak samo, czyli warstwa lustrzanosrebrzysta, oj

    Taka lekko zielokawa?

    > przepraszam, jedną "jubileuszową" płytkę z Komputer Świata mam w nazwie
    > i kolorze złotą. Płyty z których padło mi jakieś 80% stanu posiadania to
    > produkty firmy Blupop, następne w kolejce to płytki firm Copyme i
    > Datex.  Ważniejsze dane kopiowałem na płyty uznanych firm Maxell,

    Tych wcześniejszych to nawet nie kojarzę. Maxell miewał płyty też w
    stylu blado-zielono-srebrzystym. W którymś momencie większość zresztą
    takie miała. Nie interesowałem się ich właściwościami za bardzo, ale
    mocno podejrzewałem są wynikiem szukania oszczędności - mniej barwnika
    np., i unikałem takich do archiwizacji.

    > Verbatim czy TDK i w ich przypadku nie miałem do czynienia z padającymi
    > płytami. Jednak tych płyt mam/miałem stosunkowo niewiele w porównaniu do
    > tych pierwszych i w tym może leżeć przyczyna a nie w jakiejś ich super
    > jakości.

    Pamiętam pierwszą płytkę CD, Verbatim'a zdaje się, którą ktoś mi za
    pieniądze nagrał gdzieś w połowie lat dziewięćdziesiątych. To było coś w
    tym stylu, tylko chyba jeszcze bardziej niebieskie:
    https://archive.goughlui.com/wp-content/uploads/2013
    /10/vebratim-azo-underside-1018x1024.jpg

    Jak ją kiedyś w tym moim burdelu w końcu znajdę, to jestem przekonany,
    że da się spokojnie odczytać. Chyba, że będzie popękana.

    --
    Marcin