    From: trybun <M...@j...cb>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Najpewniejsze/Najtrwalsze nośniki danych
    Date: Thu, 22 Dec 2022 15:33:13 +0100

    > Taka lekko zielokawa?

    Po przejrzeniu muszę sprostować, mam płytki również w innych kolorach,
    m.in. zielonkawe, ale generalnie są to głównie o kolorze srebrzystszym,
    natomiast sam ich odcień  się zmienia w zależności w jakim świetle się
    je ogląda.

    > Tych wcześniejszych to nawet nie kojarzę. Maxell miewał płyty też w
    > stylu blado-zielono-srebrzystym. W którymś momencie większość zresztą
    > takie miała. Nie interesowałem się ich właściwościami za bardzo, ale
    > mocno podejrzewałem są wynikiem szukania oszczędności - mniej barwnika
    > np., i unikałem takich do archiwizacji.

    Ja Maxellki kupiłem raz w Lidlu, a że były w supercenie to kupiłem ich
    jednorazowo 50 sztuk.  Wszystkie w kolorze srebrnym.

    > Pamiętam pierwszą płytkę CD, Verbatim'a zdaje się, którą ktoś mi za
    > pieniądze nagrał gdzieś w połowie lat dziewięćdziesiątych. To było coś w
    > tym stylu, tylko chyba jeszcze bardziej niebieskie:
    > https://archive.goughlui.com/wp-content/uploads/2013
    /10/vebratim-azo-underside-1018x1024.jpg

    > Jak ją kiedyś w tym moim burdelu w końcu znajdę, to jestem przekonany,
    > że da się spokojnie odczytać. Chyba, że będzie popękana.

    Stawiam na 99% że będzie zdatna do użytku.