  • Data: 2009-07-03 23:40:48
    Temat: Re: Nanoszenie emulsji Positiv na PCB
    Od: "Sundayman" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A czym naświetlasz?

    No jakoś cały czas nie mogę się zebrać żeby zrobić porządną naświetlarkę,
    ale płytki robię dość rzadko, więc motywację mam widocznie niewystarczającą
    :)
    Ostatnio naświetlałem za pomocą lampy do ... utwardzania paznokci akrylowych
    :)

    Taka lampa ma 4 świetlówki UV - i w naświetlarce, którą bym chciał zrobić
    dam właśnie takie świetlówki - są tanie (ok. 10 zł).
    Oczywiście z lampy zdjąłem obudowę.

    Tym wynalazkiem naświetlałem płytkę o rozmiarach 20x30cm, dwustronną, z
    odległości jakichś 35 cm. Zrobiłem tylko jedną próbę, żeby sprawdzić czas
    naświetlania - na małej płyteczce, którą sobie specjalnie
    w ty celu zamówiłem dodatkowo w TME. I potem na docelowej wyszło
    bezproblemowo.
    Oczywiście to naświetlanie to partyzantka - mam już naszykowany dwustronny
    skaner, który kiedyś zanabyłem w tym właśnie celu - mam tam zamiar zapodać
    właśnie te świetlówki UV i jestem przekonany że to raz na zawsze załatwi mi
    problem :)