  • Data: 2022-10-08 09:32:29
    Temat: Re: Napęd DVD
    Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

    > Zagłębić się w cichej releksji i zaopatrzyć się lupę, czy coś. Nb. nawet
    > po tych kiepskich płytkach CD co wyglądały jak blada dupa wodnika
    > szuwarka było wypalenie widać. Ale też był jeden rodzaj, po kórych widać
    > nie było - miały czarną powłokę (często udawały płyty gramofonowe).

    Właśnie na tych słabych (jakieś wielopaki bez firmowe itd) są widoczne
    ślady nagrywania. Na tej którą użyłem nie widać kompletnie nic.

    Refleksja - nie widzieć to w sumie nic złego, znacznie gorsza sprawa
    widzieć coś czego nie ma .

    > Musi być miałem wtedy misję na innej grupie. Ale też ja nie jestem
    > przeciwnikiem takich rozwiązań, a jedynie twierdzę, że mają oczywiste
    > ograniczenia, których dobrze jest być świadomomym.

    > Nie widzę żadnego problemu w bootowaniu z takich napędów i żadnej
    > różnicy w porównaniu np. z jakimś donglem na usb czy nawet wbudowanym po
    > SATA.

    W tradycyjnym BIOSie, (no przynajmniej w moich kompach) nie ma opcji
    kolejności botowania z USB i DVD jednocześnie.

    > Zgaduje, że mówisz o takich laptopowych, małych zewnętrznych napędach?
    > Te są faktycznie bardziej kapryśne i z mojego doświadczenia, nieco
    > bardziej awaryjne, ale póki działają to działają. Nadal mam ze 3-4, w
    > tym jeden, nagrywarkę BD sprzed jakiś 7-8 lat, która czyta płyty lepiej
    > niż niektóre nowe, pełnowymiarowe napędy 5.25".

    Tak, zewnętrzny pod USB, wszystkie które oglądałem wyglądają tak samo. A
    Ty o jakim mówisz, mógłbyś podać nazwę tego co masz na myśli abym mógł
    go skonfrontować z moim?