  • 1. Data: 2022-09-19 14:12:33
    Temat: Napęd DVD
    Od: trybun <M...@j...cb>

    zewnętrzny, podpięty pod USB. Czy to normalne że taki napęd nie jest w
    stanie nagrać obrazu ISO? Napęd czyta płyty cd/dvd normalnie, normalnie
    także te nośniki nagrywa, audio, dane itd, problem tylko z nagraniem
    obrazu ISO. Programy pokazują że jest nagrywane, napęd jak to przy
    nagrywaniu hałasuje i migocze diodką, na koniec - komunikat "nagrywanie
    zakończone sukcesem", tymczasem płytka pozostaje pusta. Jakiś diabeł
    siedzi w tym badziewiu czy co?

  • 2. Data: 2022-09-19 21:41:54
    Temat: Re: Napęd DVD
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 19.09.2022 o 14:12, trybun pisze:

> [...]
    > nagrywaniu hałasuje i migocze diodką, na koniec - komunikat "nagrywanie
    > zakończone sukcesem", tymczasem płytka pozostaje pusta. Jakiś diabeł

    Wyłącz opcje test nagrywania.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2022-09-20 12:40:29
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 19.09.2022 o 21:41, RadoslawF pisze:

    > Wyłącz opcje test nagrywania.
    >

    > Pozdrawiam

    To chyba w PowerISO - "Symulacja nagrywania", a w BurnAware Premium -
    "Symuluj proces nagrywania"? Jeżeli tak, to te opcje są wyłączone
    domyślnie.

  • 4. Data: 2022-09-20 14:59:38
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 20.09.2022 o 12:40, trybun pisze:

    > To chyba w PowerISO - "Symulacja nagrywania", a w BurnAware Premium -
    > "Symuluj proces nagrywania"? Jeżeli tak, to te opcje są wyłączone
    > domyślnie.

    Sprawdź jeszcze lub zmień program.
    Opis problemu wskazuje na to że wykonywane są tylko testy nagrania.

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2022-09-20 21:04:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-09-20, trybun <M...@j...cb> wrote:

    > To chyba w PowerISO - "Symulacja nagrywania", a w BurnAware Premium -
    > "Symuluj proces nagrywania"? Jeżeli tak, to te opcje są wyłączone
    > domyślnie.

    A twierdzisz, że płytka pozostaje pusta, bo nic z niej nie możesz
    odczytać, czy też gołym okiem widać, że nic się na niej nie wypaliło?

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2022-09-21 11:07:16
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 20.09.2022 o 14:59, RadoslawF pisze:

    > Sprawdź jeszcze lub zmień program.
    > Opis problemu wskazuje na to że wykonywane są tylko testy nagrania.
    >

    > pozdrawiam

    Problem już rozwiązany. Cos nie tak było z samym napędem. Usunąłem
    urządzenie w menadżerze urządzeń, zainstalowałem ponownie i teraz już
    wszystko wporzo. Swoja drogą nie polecam takiego rodzaju napędu gdy jest
    możliwość zamontowania stałego napędu SATA.  Dzięki za odzew.

  • 7. Data: 2022-09-21 11:08:02
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > A twierdzisz, że płytka pozostaje pusta, bo nic z niej nie możesz
    > odczytać, czy też gołym okiem widać, że nic się na niej nie wypaliło?

    Była bezdyskusyjnie pusta, sprawdzałem na innym kompie. Po reinstalacji
    sterownika napęd działa już dobrze, czyli nagrywa. Dzięki za
    zainteresowanie.

  • 8. Data: 2022-09-30 17:53:01
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 21 wrz 2022 o 11:08, trybun pisze:

    > Była bezdyskusyjnie pusta, sprawdzałem na innym kompie.

    Komp może tego nie powiedzieć, co widać gołym okiem.
    Wprawdzie jest stosowny soft mówiący więcej niż nagie
    oko ludzkie, ale raczej ;) nie używasz tego softu...

    > Po reinstalacji sterownika napęd działa już dobrze, czyli nagrywa.

    Zazwyczaj te ngrywarki potrafią udawać nagrywanie -- i jest to poprawne
    zachowanie takiego napędu. Potrafią też monitorować jakość nagrania, by
    porę kalibrować moc lasera. OPC -- Optimum Power Calibration.
    Są też inne ustawienia -- jest cała masa tychże ustawień.

    Jak na profesjonalnego sprzedawcę płyt -- raczej niewiele wiesz
    o tychże...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'.`\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.w

  • 9. Data: 2022-10-01 12:54:31
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > Komp może tego nie powiedzieć, co widać gołym okiem.
    > Wprawdzie jest stosowny soft mówiący więcej niż nagie
    > oko ludzkie, ale raczej ;) nie używasz tego softu...

    Gołym okiem to ja oglądam gole baby, a nie oceniam zapis na płycie. Np
    nagrałem w końcu ta płytę z obrazem ISO ale nie widzę okiem
    najmniejszych oznak użycia. Jest to istotnie trochę dziwne bo na
    niektórych nagranych już plytach widać wyraźne znaki wypalania. Tym
    niemniej oko to nie metoda do oceny statusu plytki.

> [...]
    > Są też inne ustawienia -- jest cała masa tychże ustawień.
    >
    > Jak na profesjonalnego sprzedawcę płyt -- raczej niewiele wiesz

    Jeszcze raz - nagrywała wszystko, nie chciała nagrać tylko obrazu ISO.

    Znawca płyt... jak ostatni idiota uwierzyłem tu komuś na grupie że
    optyczny napęd pod USB to coś co warto kupić i że sprawuje się to równie
    dobrze jak ten stacjonarny. Aż sam się sobie dziwię czasami dlaczego ta
    franca nie leży gdzieś pod tramwajem a zajmuje miejsce przy kompie.

  • 10. Data: 2022-10-02 03:05:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-10-01, trybun <M...@j...cb> wrote:
> [...]
    > niektórych nagranych już plytach widać wyraźne znaki wypalania. Tym
    > niemniej oko to nie metoda do oceny statusu plytki.

    Samego faktu wypalania to jest akurat dobra metoda i jeśli nic nie
    widzisz, a płyta jest czytana to ja bym się zaniepokoił. A już
    szczególnie przy perspektywie tych gołych bab.

    > Jeszcze raz - nagrywała wszystko, nie chciała nagrać tylko obrazu ISO.

    No to najpewniej jakiś robal. Jedyne co dziwi, że udawała to nagrywanie
    cierpliwie do końca obrazu.

> [...]
    > dobrze jak ten stacjonarny. Aż sam się sobie dziwię czasami dlaczego ta
    > franca nie leży gdzieś pod tramwajem a zajmuje miejsce przy kompie.

    Nigdy równie dobrze się nie będzie sprawować, bo to tak jakby dołożyć
    pośrednika zamiast gadać bezpośrednio (no chyba, że przez eSATA).
    Dochodzą problemy sterowników usb, fizycznego stanu kabli, wtyczek,
    gniazd. Ale też, jak tych problemów nie ma, to większość takich urządzeń
    jest jak najbardziej funkcjonalna.

    --
    Marcin