    From: trybun <M...@j...cb>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Napęd DVD
    Date: Wed, 19 Oct 2022 08:56:18 +0200

    > Zdecydowanie występują. Wielokrotnie zdarzało mi się bootować z takich
    > zewnętrznych napędów.

    Być może jest taka funkcja, ale ujawnia się dopiero po podłączeniu
    sprzętu. Przy okazji sprawdzę.

    > Miałem parę firmowych na bazie napędów 5.25. Spotyka się je coraz
    > rzadziej i są zwykle dużo droższe niż te laptopowe, szczególnie
    > generyki. Np.
    > https://netland24.pl/sklep/587740/Nagrywarka-zewnetr
    zna-ASUS-BW-16D1H-U-PRO-12x-USB-3-1-M-DISC-czarna-re
    tail

    > Można też kupić standardowy, wewnętrzny napęd 5.25 i do tego odpowiednią
    > obudowę. Z tymi ostanimi był bardz duży problem jeszcze ze 2-3 lata
    > temu, ale pojawiło się ponownie trochę różnych w niezabijających
    > cenach, choć wybór nadal jest żaden a i trzeba trochę poszukać.
    >
    > Taką: https://www.aliexpress.com/item/1005004267468036.htm
    > niedawno za równowartość 150zł.
    >
    > Albo taką, dużo solidniejszą, ale też i droższą (coś pod 200zł z Amazona US):
    > https://www.amazon.pl/OWC-Mercury-Blu-ray-odczytu-za
    pisu/dp/B01IPH6170

    > Do takich obudów pasuje każdy standardowy napęd optyczny 5.25. BD, DVD,
    > co tam chcesz.

    Tak właściwie to nic mi to nie nowi, te rozmiary itd.  Tak ciężko o to
    że trzeba szukać w jakichś egzotycznych miejscach zamiast w normalnym
    polskim sklepie z elektroniką?

    Ten Asusa spod linka to nie dość że kosztuje prawie tyle co mój
    komputer  to jeszcze BitDefender alarmuje ze strona jest zainfekowana.