    From: trybun <M...@j...cb>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Napęd DVD
    Date: Sun, 23 Oct 2022 09:06:17 +0200

    > Zależy od biosu. Czasami się pojawia przy starcie informacja (press FX
    > for boot menu), czasem nic się nie pojawia a mimo to działa. F8, F12,
    > chyba też z F11 się spotkałem.

    To raczej nie dla mnie. We wszystkich posiadanych kompach jest tylko
    jedna opcja do wyboru podczas bootowania - DELETE.

> [...]
    > przy starszych, zewnętrznych, 2.5" dyskach twardych).
    > (2) adapter ma dodatkowe gniazdo do zasilania, zwykle 12V, na okrągłą
    > wtyczkę. Wystarczy pewnie 12V/0.5-1A aby ruszyło.
    > (3) kombinacja 1&2
    >
    > Zobacz ten link z allegro, tam są warianty 1 i 2, a może i kombinacja.
    >
    > Mam parę takich adapterów, ale nigdy intensywnie ich nie używałem.
    > Kupiłem kiedyś z Aliexpress na wypadek jakbym miał ponownie potrzebę
    > zrobienia kombajnu do archiwizacji (sporo starych napędów DVD mi się
    > nazbierało).
    >
    > Jakbyś chciał coś sprawdzić to służę pomocą.

    Rozejrzę się, zobaczę, może coś z tego wyjdzie. Dzięki za info że w
    ogóle coś takiego istnieje. Bo myślałem że jestem już na długie lata
    skazany na ten pseudo napęd tylko dla dwurękich.?