  • Data: 2021-04-12 17:58:25
    Temat: Re: Narzędzia do wizualizacji systemów Embedded
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    samokomentujący, i by stykło. Nie?
    > Równie dobrze mógłbyś pytać, dlaczego nauczyciele prowadzą z uczniami lekcje
    czytania.

    Zgadzam się, że na logiczną dyskusję chyba nie ma już szans...

    > Problem jest podobny do kwestii udostępniania wersji binarnej kompilatora, którego
    kod źródłowy jest dostępny.

    ... tak, jestem tego coraz bardziej pewny. Nie ma szans.

    > Błąd, jaki Ty popełniasz, polega na tym, że ze stwierdzenia, że coś jest
    dokumentacją, próbujesz wyciągać wniosek, że owo coś jest wyczerpującą albo jedyną
    potrzebną dokumentacją.

    Bo właśnie tak to działa w powszechnym odbiorze. W sensie - ktoś, kto nie napisał
    dokumentacji stwierdza, że przecież jego kod jest tak bardzo samodokumentujący, że
    już niczego więcej nie trzeba. I tak to zostaje.
    Więc warto jednak dbać o rozróżnianie pojęć, w przeciwnym razie pogubimy się w ich
    rozmyciach.
    Więc zadbajmy o takie rozróżnienie: kod *nie* jest dokumentacją. Może sobie być
    poezją w jakimś pozainżynierskim kontekście (no chyba że poeci zgłoszą jakiś
    sprzeciw, np. poczują się obrażeni albo coś), ale nie jest dokumentacją.

    > Samodokumentujący kod zawiera wszystko, co jest potrzebne do tego, żeby zrozumieć,
    jak jakiś system działa.

    "Koń jaki jest, każdy widzi." Wiesz, skąd to zdanie pochodzi? Z bardzo poważnego
    źródła. Ale jednak z biegiem czasu zaczęliśmy wymagać więcej, więc nawet w tych
    poważnych źródłach już takich zdań nie ma.

    > Nie zawiera za to, na przykład, informacji [...]

    Bo nie jest dokumentacją.

    > Książka Martina jest (kiepskim bo kiepskim, ale jednak) materiałem, który ma
    trenować tę umiejętność.

    Umiejętność czego? Pisania dobrej jakości kodu? No i świetnie, oby więcej takich
    książek.
    Nadal jednak kod nie jest dokumentacją.