    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Tue, 13 Apr 2021 08:50:24 -0700 (PDT)
    <e...@g...com>
    <3...@g...com>
    <b...@g...com>
    <s4d9qt$blm$1@news.icm.edu.pl>
    <f...@g...com>
    <s4p91v$m14$1@news.icm.edu.pl>
    <6...@g...com>
    <s4q08u$st2$1@news.icm.edu.pl>
    <9...@g...com>
    <4...@g...com>
    <c...@g...com>
    <b...@g...com>
    Subject: Re: Narzędzia do wizualizacji systemów Embedded
    From: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    > Jeżeli rzeczywiście niczego więcej nie potrzeba, to czas, który nie został
    wydatkowany na robienie dokumentacji, to czas zaoszczędzony.
    > A jeżeli potrzeba czegoś więcej, to ta potrzeba prędzej czy później da o sobie znać
    w jakimś procesie.
    > Pisanie dokumentacji po to, żeby była napisana dokumentacja, to kiepski pomysł.

    O, i ładnie zmieniliśmy temat. Bo teraz rozmawiamy o tym, czy dokumentacja jest
    potrzebna.
    Otóż ja nigdzie nie twierdziłem, że zawsze jest potrzebna. Jest cała masa projektów
    (i projekcików), gdzie się jej w ogóle nie robi i wszyscy są z tego zadowoleni.
    Zwłaszcza ci, którzy akceptują reverse engineering jako metodę poznawczą. Ale już o
    tym było.

    Więc nie kłócimy się o to, czy dokumentacja ma być, czy ma jej nie być. Kłócimy się o
    to, co jest a co nie jest dokumentacją.
    (tzn. ja mam coraz mniejszą ochotę się o to przepychać)

    > Znów mogę posłużyć się przykładem [...] podzieliłem się nim ze swoim przyjacielem

    No widzisz. Jak nie potrzebujesz dokumentacji, to jej nie rób. Do dzielenia się z
    przyjacielem lepsze jest piwo, niż dokumentacja.

    źródła. Ale jednak z biegiem czasu zaczęliśmy wymagać więcej, więc nawet w tych
    poważnych źródłach już takich zdań nie ma.
    > Nie rozumiem.

    To było w pierwszej encyklopedii. Autor uznał, że nie ma potrzeby rozpisywać się na
    temat konia, bo przecież każdy wie, jak wygląda koń. Takie samodokumentujące się
    konie wtedy były. I nikomu to nie przeszkadzało.

    > Według JAKIEJ definicji?

    Według mojej. Serio. Napisałem już tyle na ten jeden temat, że mam dość tłumaczenia
    tego i się z tego. Jak nie dotarło, to poległem dydaktyktycznie i pokornie to
    przyjmuję. Pocieszam się, że może inni grupowicze skorzystali z tej dyskusji.
    Kod nie jest dokumentacją, ja nie umiem (lepiej) tłumaczyć, wypij piwo z
    przyjacielem.