    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Nawigacja Google jednak nadal do dupy
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Fri, 10 Jun 2022 07:30:33 +0200

    On Tue, 07 Jun 2022 20:44:27 +0200, r...@k...pl wrote:
    > Jadę A4, widzę w navi że jest korek (remont).
    > Google podaje "jedź, jedź autostradą, czas 16:07, taki sam jak objazdem, więc
    > lepiej wygodnie postać".
    >
    > Naviexpert wieszczy czas 16:23, ale im bliżej korka, tym chętnie proponuje
    > objazdy (robi to, gdy alternatywne trasy są podobne), aż w końcu nakazuje
    > zjechać, ale nie sugeruje jakichś wielkich oszczędności czasowych.
    >
    > Pojechałem wg Google'a (miliony aut w korku nie mogą się mylić), doczołgałem
    > się na 16:25. Pomyłka w czasie ok. 100%.

    trasa jak rozumiem krociutka? A skad dokąd?

    No coz, trzeba przyznac, ze te czas czasem trudno trudno przewidziec.
    Godzina 16 - ruch wlasnie gestnieje, 15 minut wczesniej korka moglo
    nie byc :-)

    A 15 minut ... pare razy trafisz na czerwone i sie podwoi :-(

    Objazdy ... tez sie zakorkują.
    Zeby to rzetelnie ocenic, to by trzeba dluzej jezdzic w dwa samochody
    miedzy tymi samymi punktami i statystyki np po miesiacu zrobic.

    Ty zdaje sie dluzej jezdzisz z NE, to moze potrafisz ocenic
    jak czesto sie myli z czasem przyjazdu, czy nawet porownac z google,
    o ile uruchomisz dwie i wybiorą tę samą trasę.

    Google ma jeszcze te cechę, ze przelicza trasę gdzies co 15 minut,
    wiec w dluzszej trasie moze zgubic jakis wypadek na autostradzie
    i nie ominąc. No ale tu chyba wystartowales chwile wczesniej.

    Ja moge troche o yanosiku powiedziec ... imo - notorycznie nie
    docenia wroclawskich korkow i podaje jakies szybkie czasy przejazdu
    przez miasto.

    A ostatnia sprawa ... wierzycie nawigacjom?
    Bo ja to tak niezbyt chetnie zjezdzam z autostrady, jak mi nawigacja
    każe. A moze sie myli. A objazd pewnie bedzie zawalony.

    A, i jeszcze jedna - wracam do wrocka w niedziele z kierunku klodzko
    czy Walbrzych, a yanosik pokazuje, ze np 40km zajmie jeszcze godzine.
    Wiec szukam tego korka ... nie ma.

    Korka nie ma, drogi przejezdne, w miescie szybkie arterie,
    a wychodz naprawde godzine :-(

    J.