  • Data: 2021-01-11 23:11:30
    Temat: Re: Nerwowe tematy o elektrykach ;)
    Od: mk4 <m...@d...nul> szukaj wiadomości tego autora

    On 2021-01-11 22:37, Lisciasty wrote:

    > No ale serio nie rozumiem. Odpalam konfigurator Skody, biorę Octavię
    > żeby nie było że jakieś padło typu mój fabiacz chcę specjalnie wybrać.
    > Wersja najtańszy golas nie ma systemu aktywnego bezpieczeństwa
    > (cokolwiek to oznacza), nie ma przeciwmgielnych z przodu, lakieru
    > metalik też nie ma, nie ma haka, grzanych foteli, systemu
    > bezkluczykowego i pewnie jeszcze innych pierdół o których nie wiem bo
    > się nie znam. Jest silnik buda szyby klima i pewnie poduszki i ABS.
    > Nie widzę żeby coś wciskali na siłę w tym golasie, jak się chce to się
    > klika i się dodaje.

    Chyba faktycznie w swoim pojmowaniu nie jestes nawet w okolicach tego o
    co chodzi skoro w twoim kolejnym poscie wystepuje fraza "golas". Ale jak
    mam juz tak urobione i bezmyslne spoleczenstwo to biada nam.

    Napisze juz jak dla krowy na miedzy. Chce dobrze wyposazony samochod
    (wez sobie auto z 2005 roku ze wszystkimi fajerwerkami jakie mozna bylo
    wtedy miec) ale bez:

    * systemu ecall;
    * wbudowanego gps-a;
    * zapamietywania parametrow jazdy;
    * kamer (w tym cofania);
    * systemow wspomagajacych jazde poza ESP, ABS i ASR (choc ten chyba
    razem z ESP). Zadnych asystentow, zadnych kamer obserwujacych zewnetrze.
    * systemow nadzorczych - czyli kamer w srodku (do czegokolwiem mialyby
    sluzyc);
    * asystentow - czyli softu z AI i mikrofonow sluchajacych wszystkiego i
    rejestrujacych wszystko co sie dzieje w srodku;
    * systemu start&stop;
    * systemu ograniczenia predkosci;
    * czujnikow cisnienia w kolach
    * aktywnego tempomatu
    * systemu detekcji martwego pola (tego pola praktyczni enie ma przy
    dobrze ustawionych lusterkach - albo sie widzi w lusterku albo juz katem
    oka - przynajmniej przy dobrze ustawionym fotelu i lusterkach);
    * bez ekranu dotykowego na przedniej desce - do obslugi tych kilku
    kluczowych systemow wystarczy niewielka grupa dobrze zorganizowanych
    przyciskow. Jest szybciej, lepiej a przede wszystkim bezpieczniej.

    Moze jeszcze pominalem jakis gownosystem, ktorego nie chce. Az tak nie
    sledze tematu. Jesli tak to dopisac do listy.

    Sprawa czy to bedzie spalinowy/hybrydowy czy elektryczny jest w tym
    momencie drugorzedna.

    Poza tym auto ma miec wszystko co tylko moze miec - a nie zaden tam golas.

    Kupie bez problemu i (ewentualnie) w dobrej cenie (w koncu z tylu rzeczy
    rezygnuje - powinno byc taniej, prawda?) taki "samochod marzen" za 3-4 lata?

    --
    mk4