  • Data: 2020-07-26 17:19:09
    Temat: Re: Nie ma końca durnemu stopu na zielonej strzałce
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Grzexs,

    Friday, July 24, 2020, 5:28:06 PM, you wrote:

    > Ostatnio tu był wątek, że wchodzą ułatwiające przepisy. A ja się bym
    > chciał zapytać, kiedy wreszcie ktoś wpadnie na dwa genialne pomysły:
    > 1) Usunięcie durnego przepisu nakazującego traktować zieloną strzałkę w
    > prawo jak zieloną strzałkę plus znak stopu. Generalnie nikt się do tego
    > nie stosuje, a jak już się ktoś zastosuje, to naraża się na a)
    > rozwalenie pojazdu, b) wkurw jadących za nim, c) w rzadkich
    > przypadkach - na uniknięcie mandatu (po i Policja w ma ten przepis za
    > idiotyczny).

    Z jakiej choinki się urwałeś? Zielona strzałka zazwyczaj jest włączana
    w czasie, gdy na przejściu mogą się znajdować piesi. Zawsze się
    zatrzymuję i jakoś nikt mi w tyłek nie wjechał.

> [...]
    > Światło czerwone oznacza, że pociąg niebawem przejedzie (zazwyczaj tak
    > jest, choć znalazłbym kilka przykładów, gdzie czerwone światła świecą
    > sobie a muzom, bez związku z ruchem kolejowym - ale to dość rzadka
    > awaria), natomiast brak świateł - to na dwoje babka wróżyła - albo
    > pociągu nie będzie w najbliższym czasie, albo jest awaria i wjeżdżając
    > na tory narażamy się na dzwon. Tymczasem wzorem naszych południowych
    > sąsiadów dodanie sygnału oznaczającego ,,sygnalizacja sprawna" (tam jest
    > białe pulsujące światło) znacząco polepszyłoby bezpieczeństwo.

    Ale Czesi nie zlikwidowali czerwonego światła - ono nadal jest.
    Natomiast białe pulsujące jest rzeczywiście pomocne.

    --
    Best regards,
    RoMan