eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaNiestabilna praca komputera retro/DIY - rodziny układów logicznych? › Re: Niestabilna praca komputera retro/DIY - rodziny układów logicznych?
  • Data: 2021-07-25 12:15:33
    Temat: Re: Niestabilna praca komputera retro/DIY - rodziny układów logicznych?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 25 Jul 2021 08:43:44 +0200, Atlantis napisał(a):

    > Bo teraz można to robić relatywnie łatwo i tanio. Oczywiście o ile ktoś
    > nie przesadzi tak jak ja i nie zacznie składać komputera na 8080. ;)
    > Na początku lat dziewięćdziesiątych niejeden elektronik amator chciałby
    > sobie złożyć CA-80, ale problemem było często samo zdobycie części.

    IMO - juz nie bylo. Poza tym to przeciez w zestawie sprzedawano.
    Wyzwaniem byla Cobra przed 1990.

    > Dzisiaj te elementy można dostać za bezcen na Allegro - kupienie Z80,
    > pamięci SRAM, EPROM-ów czy garści układów logicznych nie jest problemem.
    > Dwadzieścia-trzydzieści lat temu układy GAL właściwie nie były dostępne
    > do hobbystów.

    30. 20 lat temu to juz byly. 30 lat temu w sumie tez, tylko ...
    programator drogi.

    > Teraz można za rozsądną cenę kupić CPLD i FPGA.
    > Ne wspominając o narzędziach w stylu programatorów, symulatorów EPROM
    > czy analizatorów stanów logicznych.

    Jak jestes taki ambitny, to symulator i analizator mogles sobie
    zrobic. Programatow w sumie tez - jeden z kolegow potwiedzi - bo
    zrobil i sprzedawal.

    > No i samo rozwijanie kodu stało się znacznie prostsze w momencie, gdy ma
    > się GitHuba, współczesny komputer i współczesne kompilatory. Nowe gry i
    > dema na Spectrum powstają cały czas, ale przecież nikt ich nie pisze n
    > gumowej klawiaturze. ;)

    Mam wrazenie, ze wtedy tez pisano na czyms innym.

    > Zauważyłem, że powstaje też trochę projektów na 68k - z obsługą pamięci
    > SIMM, zdolnych do odpaleni Linuxa.

    Tez nie bardzo rozumiem po co :-)

    Ale ... Amiga to bylo cos :-)

    J.