  • 1. Data: 2020-08-23 00:10:39
    Temat: Niestabilność kontaktronu?
    Od: Marek <f...@f...com>

    Mam w drzwiach fabrycznie zamontowany kontaktron. Oryginalny przewód
    ma 6 żył, 3 jeden styk, 3 pozostałe drugi (po co tyle?). Podłączone
    mam to do systemu oświetlenia (otwarcie drzwi zapala światło,
    zamknięte drzwi to kontaktron zwarty), jeden styk k. jest do masy
    drugi do wejścia układu sterownika, który ma podciąg przez 1k do 5V
    (5V wejście cyfrowe).
    Po podłączeniu zaczęły się dziwne rzeczy. Układ sterujący odczytuje
    fałszywe otwarcie drzwi (rozwarcie k.) zawsze między 20 a 1:00 w nocy
    kilkukrotnie, najczęściej po 22. Ale nigdy między 2:00am a 18:00.
    Sterownik ma debouncer styków, stąd to rozwarcie musi być poza
    marginesem debouncer'a, w ramach desperacji pomierzę jakie są czasy,
    natomiast ten sterownik ma jeszcze inne przełączniki jakie obsługuje
    i zachowują się one normalnie, stąd z pkt widzenia sterownika
    następuje przerwa w obwodzie k.
    Czy kontaktron może posiadać jakąś wadę, która ujawnia się utratą
    styku? Wadliwy magnes?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2020-08-23 09:17:19
    Temat: Re: Niestabilność kontaktronu?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 23 Aug 2020 00:10:39 +0200, Marek napisał(a):

    > Czy kontaktron może posiadać jakąś wadę, która ujawnia się utratą
    > styku? Wadliwy magnes?

    Na kontaktron tu bym nie zwalał, ani na magnes. Zewrzyj trwale linię
    przy kontaktronie i poobserwuj działanie układu ze dwie noce. Jak nic
    się nie będzie działo, to przeciągi drzwiami ruszają :) a jak będzie
    fałszywe działanie no to szukaj gdzie indziej w układzie.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 3. Data: 2020-08-23 09:50:01
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 23 Aug 2020 09:17:19 +0200, Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    wrote:
    > Na kontaktron tu bym nie zwalał, ani na magnes. Zewrzyj trwale linię

    No oczywiście takie testy (trwałe zwarcie, szarpanie drzwiami bez
    otwarcia) już zrobiłem i nie było fałszywych, dlatego kontaktron
    pozostał do "zwalenia"...

    --
    Marek

  • 4. Data: 2020-08-23 10:40:30
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 23.08.2020 o 09:50, Marek pisze:

    > No oczywiście takie testy (trwałe zwarcie, szarpanie drzwiami bez
    > otwarcia) już zrobiłem i nie było fałszywych, dlatego kontaktron
    > pozostał do "zwalenia"...

    Prawidłowo wykorzystywane kontaktrony są praktycznie bezawaryjne. Bardzo
    jednak nie lubią dużego prądu, wystarczy raz podłączyć żaróweczkę i
    niezawodność biorą diabli. Naprężeń też nie lubią.

    P.P.

  • 5. Data: 2020-08-23 11:45:09
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 23 Aug 2020 09:50:01 +0200, Marek napisał(a):

    > No oczywiście takie testy (trwałe zwarcie, szarpanie drzwiami bez
    > otwarcia) już zrobiłem i nie było fałszywych, dlatego kontaktron
    > pozostał do "zwalenia"...

    To trzeba było o tym napisać. Ale ja nie widzę możliwości by kontaktron
    dawał przerwę między 20 a 1 a w pozostałe pory doby nie. Jak cię to nie
    przekonuje, to zawsze możesz go wymienić.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 6. Data: 2020-08-23 12:17:25
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Wersja, że ktoś prowadzi podwójne życie i faktycznie wychodzi po nocach,
    wykluczona? :)

    MJ

  • 7. Data: 2020-08-23 13:08:40
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 23 Aug 2020 11:45:09 +0200, Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    wrote:
    > przekonuje, to zawsze możesz go wymienić.

    Nie mogę, jest zintegrowany Z drzwiami lub futryną, przynajmniej
    nigdzie nie znalazłem dojścia do niego albo jest dobrze ukryte i
    zamalowane

    --
    Marek

  • 8. Data: 2020-08-23 13:16:23
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 23 Aug 2020 12:17:25 +0200, Michal Jankowski
    <m...@f...edu.pl> wrote:
    > Wersja, że ktoś prowadzi podwójne życie i faktycznie wychodzi po
    > nocach,
    > wykluczona? :)

    Hmm ciekawa sugestia. Pomieszczenie do którego się wchodzi przez te
    drzwi ma też czujnik ruchu. W logach nie ma zdarzeń z czujnika w tym
    czasie gdy są te "fałszywe" zgłoszenia z drzwi. Pod te drzwi jest
    podłączona akcja zapalająca wszystkie światła w domu, jeśli drzwi
    otworzą się między 2am a 5am. Jak dotąd to nie wystąpiło, fałszywe są
    max do 1.30am a zaczynają się dopiero od 18.
    Mówiąc "fałszywe" mam na myśli takie, które nie pokrywają się ze
    zgłoszeniem z czujnikiem ruchu.

    --
    Marek

  • 9. Data: 2020-08-23 13:20:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 23 Aug 2020 10:40:30 +0200, Paweł
    Pawłowicz<pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom> wrote:
    > Prawidłowo wykorzystywane kontaktrony są praktycznie bezawaryjne.
    > Bardzo
    > jednak nie lubią dużego prądu, wystarczy raz podłączyć żaróweczkę i

    W instrukcji drzwi nie ma podanego modelu kontaktronu. Czy mógł go
    uszkodzić ten pullup dający trwały prąd 5mA? Np. rozgrzewa się i
    odkształca powodując nieciągłość styku?

    --
    Marek

  • 10. Data: 2020-08-23 15:25:38
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 23.08.2020 o 13:20, Marek pisze:

    > W instrukcji drzwi nie ma podanego modelu kontaktronu. Czy mógł go
    > uszkodzić ten  pullup dający trwały prąd 5mA? Np. rozgrzewa się i
    > odkształca powodując nieciągłość styku?

    To nie powinno być problemem.

    P.P.