  • Data: 2011-04-16 02:08:11
    Temat: Re: No i sie udlawili
    Od: "Alex Sharon" <a...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

    "Grzexs" <g...@g...usu-n-to.pl> wrote in message
    news:ioa9l6$ld$1@inews.gazeta.pl...

    > A jak z bezpieczeństwem? Czy rurociąg z wodorem jest - powiedzmy -
    > bardziej niebezpieczny od rurociągu ze np. zwykłym gazem ziemnym?
    >
    > --
    > Grzexs

    Nie jest.

    Dlatego tez projektowanie rurociagow z wodorem bylo oparte przez laty w
    oparciu o przepisy rurociagow z gazem ziemnym ASME B31.8.
    Kierowalem sie w projektowaniu dodatkowo w doborze zaworow o budowie bez
    polaczen kolnierzowych (pressure seal) oraz ograniczajac polaczenia
    kolnierzowe (gdzie to bylo mozliwe) pomiedzy sekcjami rurowymi

    Po wielkich mekach komisja ASME urodzila przed niespelna dwu laty przepisy
    rurociagow na wodor.
    Krotki opis tych przepisow znajduje sie ponizej:

    http://www.asme.org/products/codes---standards/hydro
    gen-piping-and-pipelines

    Alec