    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Norwegia włączyła UKF FM
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <587de484$0$640$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <587de971$0$648$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <587df49b$0$5152$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <587df889$0$640$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <587e0aa0$0$648$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <587e10e6$0$15199$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Tue, 17 Jan 2017 14:24:15 +0100

    Pan J.F. napisał:

    > Nie sluchales, a twierdzisz :-)

    Słuchałem -- zabawiałem się przepuszczaniem dźwięku przez układy mnożące.

    > Poza tym czytales ze uzywany takze jako dlawik - wiec ten prad taki
    > calkiem staly nie jest.

    Te moje zrównoważone modulatory niczego poza produktem mnożenia nie
    przepuszczały. Tutaj ta niestałość jest tylko niewielkim dodatkiem.
    Buczenie jakieś słychać było.

    > Akurat przeszkadza, bo powstaje stala sila, ktora trzeba jakas
    > sprzezyna skompensowac. Znacznie silniejsza niz przy AC.

    Membrana głośnika ma sprężynujące zawieszenie. Radzi sobie z tym.
    Tranzystorowe wzmacniacze w klasie A z głośnikiem bezpośrednio
    w kolektorze też mi się zdarzało robić.

    --
    Jarek