    From: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Nowa seria akumulatorow Sanyo Eneloop UTGB
    Date: Thu, 27 Dec 2012 21:26:10 +0100

    "astro" <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl> wrote:

    > Nowe serie Eneloopow maja wydluzona zywotnosc (1500 => 1800 cykli
    > ladowan wg specyfikacji)

    Ech, żeby jeszcze było je do czego wpychać... (jeśli chodzi o sprzęt foto).

    BTW: Przydałby się nowy uniwersalny format aku, taki bardziej
    kwadratowy w przekroju... I ew. krótszy, żeby łatwiej było osiągać
    szeregowo wyższe napięcia (a właściwie z od razu zdublowanym napięciem
    - w końcu co dziś działa na jednego paluszka?).

    > oraz jeszcze wolniej sie samorozladowuja

    Nawet z samego obrazka reklamowego wynika, że różnica będzie
    odczuwalna dopiero... po dwóch latach od naładowania... :)

    Ja, jako istota łatwowierna, uwierzyłem kiedyś zapewnieniom Janka o
    trwałości lidlowych Troników. ;) Kupiłem 9 Voltówki do podtrzymywania
    budzika i niestety - porażka na całej linii - kiedy przyszło co do czego
    (3-4 miesiące), aku miał już za niskie napięcie, żeby odpalić budzenie.
    A to u mnie jedyne zastosowanie dla 9V.

    > Technoline zaprezentowalo natomiast model BC-800, podobny do
    > BC-700/900, za to najtanszy.

    Ja już się przyzwyczaiłem do lidlowego "wszystkomającego" dopalacza,
    szczególnie, że na złączach do ładowania 9V podłączyłem mu wentylator,
    co nie tylko skutecznie chłodzi aku, ale i program ładowania zrobił się
    przez to jakiś taki ciekawszy... ;)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]