  • Data: 2012-12-28 20:07:21
    Temat: Re: Nowa seria akumulatorow Sanyo Eneloop UTGB
    Od: "lowelanto" <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> napisał w
    wiadomości news:kbjov8$6ei$1@news.task.gda.pl...

    > "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote:

    [...]
    > BTW: Wiem, że to nie ta grupa, ale może ktoś choć słyszał, czy
    > akumulator od instalacji alarmowej (12V, żelowy??? wysechł? [daje 6V])
    > można jakoś regenerować, czy od razu ciupasem go do utylizacji?

    Z tego co ja znam, to żelówki są zapakowane na "szczelno", więc z dolewnaim
    wody, hmmmm ??
    Z zasady aku żelowego nie można rozładowywać poniżej (chyba) 10V
    W Lidlu można spotkać prostownik-ładowarkę, która daje sobie radę z takim
    problemem, rozpoznaje napięcie, zaczyna proces regenarcji do wymaganego
    poziomu napięcia minimalnego a nastepnie przełącza się na cykl ładowania 12V
    po naładowaniu przechodzi w cykl podtrzymania.
    Mam taką, regenerowałem też od poziomu 6V i aku 12V/17Ah funguje jak trza.

    Pozdrawiam

    Krzysztof