  • Data: 2012-12-28 19:01:47
    Temat: Re: Nowa seria akumulatorow Sanyo Eneloop UTGB
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "astro" <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl> wrote:

    > Mozesz tez kupic koszyczek 6x R6 i dolutowac do niego klips baterii 6F22.

    Niedawno doszedłem do wniosku, że instalacje "strategiczne" (alarm,
    budzik... :) powinny mieć zasilanie wręcz zdublowane równolegle, a to
    by już robiło 12 aku. No ale mam tego więcej... :))
    W końcu im więcej paluszków/cel aku połączonych szeregowo, tym
    większe ryzyko, że któryś element układanki nabruździ, a wtedy zasilanie
    pada na całej linii (prawie przed każdym ładowaniem mierzę napięcia
    i trefny aku dostaje minusik i ew. wypada z kompletu, ale to jest tylko
    opisywanie przeszłości, a nie gwarancja działania na przyszłość).

    A nie, chwileczkę... :) Jeśli w ramach ekologii zamierzałem
    zastąpić baterię 9V, to przecież nie po to, żeby ją zastąpić 6
    paluszkami 1,5 V, tylko musiałbym użyć 8 aku 1,2 V. Razy dwa, to
    by już było 16 sztuk - ładna bateria... :)) Póki co kupiłem baterie 9V
    i mam spokój...

    > www.sklep.monster.pl/KLIPS-BATERII-6F22P-PLASTIK-100
    SZT(4,,16145).aspx

    Mam takie po starych zasilaczach - użyłem tego do napędzania
    wiatraka 80mm przy ładowarce, o czym wspomniałem w tym wątku - ładowarka
    OIDP próbuje popychać 1A w paluszek, więc ten wiatrak, podłączony takimi
    klipsami równolegle do dwóch gniazd ładowania 9 Voltówek naprawdę
    skutecznie schładza mi aku.

    > Meade do niektorych swoich teleskopow dolacza nawet pojemnik na 8 baterii.

    Mój nie zużywa prądu, ale dawno do niego nie zaglądałem... :(

    BTW: Jakiś rok temu czytałem, że nadlatuje kometa, która za jakiś
    rok może być widoczna gołym okiem - miesiące przeleciały, a tu ani
    słychu? Oczywiście nie musisz mi tłumaczyć, że na komety nie można
    liczyć, kometa zmienną jest... :)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]