  • 1. Data: 2024-01-08 19:06:37
    Temat: Re: Nowe władze RP nie popierają drukowania pieniędzy...
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2024-01-08 o 18:17, Eneuel pisze:
    > https://tvn24.pl/wroclaw/jawor-banknoty-drukowal-na-
    drukarce-laser
    > owej-w-mieszkaniu-trzymal-tez-narkotyki-i-przedmioty
    -z-kradziezy-7710962

    > [zwalczają drobną przedsiębiorczość?...]

    Tak przy okazji dodam ze KAŻDA drukarka KOLOROWA od wielu lat drukuje
    "znak wodny" który jednoznacznie wskazuje sprzęt na którym to
    wydrukowano. (żółte kropeczki których normalnie nie widać)
    To oczywiście gdyby udało się odwzorować inne zabezpieczenia banknotu

    Nie warto ;-)

    I naucz się w końcu linkować DO KURWY NĘDZY

  • 2. Data: 2024-01-08 19:51:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 8 Jan 2024 19:06:37 +0100, _Master_ wrote:
> [...]
    > "znak wodny" który jednoznacznie wskazuje sprzęt na którym to
    > wydrukowano. (żółte kropeczki których normalnie nie widać)

    Czy tak kazda, to nie wiem. Niektore drukowały.

    > To oczywiście gdyby udało się odwzorować inne zabezpieczenia banknotu

    To jeszcze mozesz namieszac z tymi kropkami celowo umieszczając.

    > Nie warto ;-)

    Jeszcze trzeba namierzyc drukarkę.

    Jak kupie gdzies w sklepie za gotówkę, to może być trudne.

    Fakt, ze może cos przez internet wysyłać ... ale też można blokować.

    J.

  • 3. Data: 2024-01-08 20:44:46
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2024-01-08 o 19:51, J.F pisze:
    > Jeszcze trzeba namierzyc drukarkę.
    >
    > Jak kupie gdzies w sklepie za gotówkę, to może być trudne.
    >
    > Fakt, ze może cos przez internet wysyłać ... ale też można blokować.

    Widzę że zgłębiałeś temat ;-0)

    Napisałem to dla takich typków co biorą skaner i drukarkę i myślą że
    pokonali system aby ich zniechęcić ;-)

    Swego czasu dobrze wychodziły Euro na starym Romayorze ;-)

  • 4. Data: 2024-01-09 11:32:48
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 8 Jan 2024 20:44:46 +0100, _Master_ napisał(a):

    > Widzę że zgłębiałeś temat ;-0)
    >
    > Napisałem to dla takich typków co biorą skaner i drukarkę i myślą że
    > pokonali system aby ich zniechęcić ;-)
    >
    > Swego czasu dobrze wychodziły Euro na starym Romayorze ;-)

    Swego czasu (chyba końcówka lat 90-tych, może nieco później) jakaś firma
    (Citizen?) wprowadziła do obrotu w Polsce nowy zaawansowany model drukarki
    atramentowej.
    Charakteryzowała się m.in. tym, że drukowała nie atramentem, tylko płynnym
    tuszem oraz miała dodatkowe tusze metaliczne (farba srebrna i złota) oraz
    miała tusz UV.
    Zanim ją zdążyłem obejrzeć, to szybko została wycofana z Polski.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2024-01-09 12:18:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 9 Jan 2024 11:32:48 +0100, Adam wrote:

> [...]
    > miała tusz UV.
    > Zanim ją zdążyłem obejrzeć, to szybko została wycofana z Polski.

    Wątpie, aby z tego powodu.
    Za droga pewnie.

    A przeciez nie mamy jakis unikalnych banknotów - pewnie musieliby z
    wielu krajów wycofać.

    J.

  • 6. Data: 2024-01-11 21:54:14
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 9 Jan 2024 12:18:04 +0100, J.F napisał(a):

    > Wątpie, aby z tego powodu.
    > Za droga pewnie.
    >
    > A przeciez nie mamy jakis unikalnych banknotów - pewnie musieliby z
    > wielu krajów wycofać.

    I tak też było.
    Wycofała California Computer, wycofała ABC Data i inni dystrybutorzy -
    czyli w zasadzie z całej Europy.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2024-01-12 17:00:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Jan 2024 21:54:14 +0100, Adam wrote:

    > I tak też było.
    > Wycofała California Computer, wycofała ABC Data i inni dystrybutorzy -
    > czyli w zasadzie z całej Europy.

    Aby nie fałszowano banknotów?
    troche wątpię - klienci kupują, to oni sprzedają. Drukarka ogólnego
    użytku.

    Albo producent wycofał, albo sie nie sprzedawała, albo jakaś awaryjna
    była ...

    J.