    From: 2late <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Nowy dysk
    Date: Wed, 14 Sep 2022 17:54:03 +0100

    On 14/09/2022 01:06 pm, RadoslawF wrote:

    > System zapisu danych czyli SMR.

    To jest dysk CMR.

    > Dysk musi rzęzić bo zapis trwa dłużej, w windowsie też to
    > zobaczysz ale widać później.

    Polowe zapelnilem i cisza absolutna. Nawet przy jeszcze otwartej obudowie i
    podczas kopiowania, czasem cos tam pyknie.

    > Trzeba się przyzwyczaić bo dysku CMR o dużej pojemności nie widziałem,
    > lub był na tyle drogi że nie sprawdzałem rodzaju zapisu i o nim
    > nie wiem.

    J.w. przynajmniej wg. opisu sprzedawcy na stronie. W sumie nie dziwne jesli
    sprzedaja to jako dysk przeznaczony do NASa

    Cos mi sie zdaje ze moj NAS, Zyxel, jest niekompatybilny. ;)
    Kiedy go kupowalem max dysk / volume to bylo chyba 4TB i z czasem to
    evoluowalo do 16TB. Poza tym ten nowy dysk ma nawet inny rozstaw srub (tych
    dolnych), cos sie widac w technologii zmienia.

    https://badzi0r.wordpress.com/