    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: O kurwa...
    Date: Fri, 11 Jun 2021 18:01:20 +0200

    W dniu 11.06.2021 o 09:26, heby pisze:

    > Ostrożnie. Tego typu zachowania są powszechne wśród pieszych, młodych
    > czy starych. Smochody się zatrzymują, wchodzimy spokojnym krokiem na
    > przejście. Nie ma w tym nic dziwnego, to naturalne.

    o ile przechodzą przez jedno pasmową drogę. nie wiem jak to określić.
    kierowcy ustępują- pierwszy jest tarczą. pieszy dochodzi do połowy
    jezdni - znowu powinien popatrzeć. ma pierwszeństwo - bez dyskusji. ale
    debila zawsze można trafić.
    popatrz tutaj:
    https://youtu.be/n44L-SOI1I8?t=12
    Mózgi tych dzieciaków pomyślały to samo, co Ty sugerujesz. jakiś pojazd
    stoi - znaczy że nas przepuszcza. tyle że stoi "tyłem" do
    wyimaginowanego przejścia, nie przepuszcza i drugim pasem zbliża się
    śmierć.

    > Wydali ją słusznie.
    nie masz racji. wydali ją zgodnie z przepisami. ja swoim dzieciom
    tłumacze że ten drugi Cię zabije. ten na następnym pasie. UWażam że
    ratowanie życia ma wyższy priorytet niż przepisy ruchy drogowego

    > Powiem tak: zwyczajowo, jako osoba pierwsza przed przejściem, gapie się
    > w lewe lusterko. Raz widząc rozpędzony samochód omijający mnie w
    > podobnej sytuacji zatrąbiłem i ruszyłem agresywanie do przodu o metr,
    > strasząc pieszego, co spowodowało że popukał się w głowę, nie wszedł na
    > przejscie i nie został rozjechany.

    ale to niezgodne z przepisami.
    Zastanów się. miałeś w dupie przepisy i uratowałeś człowieka. Rodzice w
    Rędzinach powinni miec w dupie przepisy i nakazać (czego nie mają w
    obowiązku w świetle prawa) rozejrzeć się jeszcze raz po dotarciu do
    środka drogi.
    nie denerwuj się proszę. zastanów się na Twoją rekacją w opisywanej
    sytuacji w kontraście do Twojej opinni że w Rędzinach było OK. Ja tu
    widzę brak równowagi.
    ToMasz