  • 1. Data: 2022-01-01 19:23:39
    Temat: Re: OT Chińczyki kupują żywność
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Normalny skutek lokdałnów.

    Z dnia na dzień ludzie przestają kupować a potem zaczynają kupować.

    Kiedy wszystko jest tak wyżyłowane, optymalizowane, globalizowane... a
    do tego mieszają jeszcze spekulanci czy normalnie firmy NIE SPRZEDAJĄ bo
    liczą na wyższą cenę...

    Jaki z tego wniosek? Żywność i energię trzeba mieć swoją.

    Tak droższą ale swoją i dostępną bez względu na światowe armagedony czy
    lepiej: reakcje pojebanych polityków na pandemię

    WRÓĆ nawet terminologię zmieniono żeby przestraszyć ludzi.

  • 2. Data: 2022-01-01 22:41:45
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-01-01 o 19:23, _Master_ pisze:
    > Normalny skutek lokdałnów.
    >
    > Z dnia na dzień ludzie przestają kupować a potem zaczynają kupować.
    Tyle że nie jestem przekonany żeby oni to na handel kupowali, raczej
    robią zapasy na złe czasy.

    > Jaki z tego wniosek? Żywność i energię trzeba mieć swoją.
    To prawda, a nasi ochoczo sprzedają pszenicę a podobno piekarniom mąki
    brakuje.

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2022-01-02 06:19:58
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu sobota-01-stycznia-2022 o 22:41, Janusz pisze:

    > Tyle że nie jestem przekonany żeby oni to na handel kupowali, raczej
    > robią zapasy na złe czasy.

    Nie na pisałem że na handel. Najpierw był lokdałn potem normalny rynkowy
    wzrost cen przy dużym zapotrzebowaniu towaru potem spekulancji
    zwietrzyli interes a teraz tego skutkiem jest że nawet państwa
    postanowiły zrobić zapasy bo cholera wie co się jeszcze wydarzy.

    Wcześniej kupowało się złoto w takiej sytuacji.
    Teraz żywność. Do tego doprowadzili nas politycy.

    Pewnie jedni chcieli dobrze, drudzy specjalnie podkręcali politycznie
    trzeci chcieli przycwaniakować a reszta małpowała za nimi.

    > To prawda, a nasi ochoczo sprzedają pszenicę a podobno piekarniom mąki
    > brakuje.

    Dlaczego "nasi" mają być mądrzejsi?

    Ingerencja w wolny rynek, agencje skupujące nadwyżki z rynku...
    blblblblbeeee

    Widać jak to działa przy pomocy unijnych przepisów.

  • 4. Data: 2022-01-02 14:30:50
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-01-02 o 06:19, _Master_ pisze:

    > Dlaczego "nasi" mają być mądrzejsi?
    Bo od tego jest państwo, ma mieć zapasy na wypadek 'W'
    a nie wyprzedawać je, będzie podobnie jak z gazem na zachodzie,
    obudzili się że mają prawie puste magazyny jesienią, kiedy już było za
    późno na zapełnienie i trzeba grzać tym co na bieżąco dosyłają rurociągi
    bo mają ograniczoną przepustowość, stąd potem cała pańka gazowa bo Putin
    kurek lekko przykręcił.

    > Ingerencja w wolny rynek, agencje skupujące nadwyżki z rynku...
    > blblblblbeeee
    >
    > Widać jak to działa przy pomocy unijnych przepisów.

    Bo w UE panuje socjalistyczne planowanie, jak się ono sprawdziło wiemy
    dokładnie z autopsji, teraz reszta Europy się o tym przekonuje.

    --
    Janusz

  • 5. Data: 2022-01-02 17:50:02
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-01-01 o 22:41, Janusz pisze:

    > Tyle że nie jestem przekonany żeby oni to na handel kupowali, raczej
    > robią zapasy na złe czasy.

    Muszą zapewnić wyżywienie w wiosce olimpijskiej.