eGospodarka.plGrupypl.comp.www[OT] Gdzie szukać (i znajdować) solidnych wykonawców stron WWW? › Re: [OT] Gdzie szukać (i znajdować) solidnych wykonawców stron WWW?
    From: "M.G." <k...@t...zna>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: [OT] Gdzie szukać (i znajdować) solidnych wykonawców stron WWW?
    Date: Mon, 27 Feb 2012 11:13:17 +0100

    On Mon, 27 Feb 2012 09:30:11 +0100, Cezary Tomczyk wrote:

    [...]

    > Problem w tym, że należałoby zdefiniować dokładnie pojęcie "wizytówka".
    > Wierz mi, dla jednego to "tylko formularz" kontaktowy, a dla drugiego
    > może jeszcze mapa interaktywna z czatem online. Przecież to dla "pana
    > informatyka" takie proste. Ekhm... nie tędy droga.

    Ale nawet najprostsza rzecz. Logotyp, "cześć, jesteśmy pierogarnią wujka
    Staszka", dane kontaktowe (telefon do zamawiania na wynos) i mapka z info o
    dojeździe. Wszystko na jednej stronie. Plus jakiś wpis na Google Places,
    żeby reagowało na "Sopot pierogarnia" i wpięcie do jakichś statystyk dla
    obrazu. Jeśli taka miniaturka nie generuje dodatkowego 1000 PLN w ciągu
    roku (w porównaniu z sytuacją bez jakiejkolwiek obecności w sieci), to jest
    coś nie tak. Albo z miniaturką albo z biznesem. Może np. pierogarnia jest
    już popularna i ugina się pod zamówieniami, nie mając mocy przerobowych,
    które pozwoliłyby na obsługę dodatkowych klientów "z neta".

    Tak sądzę. Tzn. biorąc pod uwagę czas i zawracanie głowy potrzebne przy
    rozwoju biznesu, nie ma chyba nawet co sobie zawracać głowy inwestycjami,
    które nie powodują nawet tak drobnej poprawy jak dodatkowy tysiąc rocznie.

    > Awersja do tego typu "mikro" zleceń bierze się stąd, że klient nie
    > potrafi zdefiniować czym dla niego jest wizytówka.

    Ale czy to nie jest już objaw problemu na samym początku? W sensie -
    projekt mikro jest prosty do zdefiniowania. Oczywiście trudniej jest
    trzymać się tej definicji w trakcie wykonywania.

    > W konsekwencji
    > ewentualnego przyjęcia takiego zlecenia może być "Panie Krzysiu, a może
    > Pan dodać jeszcze..." itd.

    "A dodałbym chętnie, dodał, wycenę przedstawię jutro" :-).

    --
    M.G.