  • 1. Data: 2012-02-24 15:50:01
    Temat: [OT] Gdzie szukać (i znajdować) solidnych wykonawców stron WWW?
    Od: "Marcin" <s...@g...pl>

    Witam,

    Zdaję sobie sprawę, że temat jest trochę OT, ale jednak nie ma chyba bardziej
    odpowiedniej grupy na to pytanie...

    Mam generalnie złe doświadczenia z twórcami stron www, a zleciłem już ponad
    kilkadziesiąt projektów. Albo są to niesolidni studenci lub bezrobotni
    informatycy - niesolidni, niesłowni, ale za to tani, albo małe firmy - często
    nieprofesjonalne i nieterminowe, albo wreszczcie duże podmioty, które za
    najprostszą wizytówkę w sieci chcą od 1000 zł w górę (plus VAT).

    Czy można gdzieś znaleźć SOLIDNEGO wykonawcę (najlepiej firmę - ważna jest
    faktura VAT, ale osoba prywatna też może być ostatecznie), który po
    ROZSĄDNYCH kosztach (rozsądne nie znaczy niskie, ale nie znaczy również
    wygórowane) byłby w stanie stworzyć średniozaawansowany serwis internetowy
    według instrukcji, łącznie z zaprojektowaniem logotypu i layoutu? A później
    przez jakiś czas go serwisować?

    zlecenia.przez.net odpadają - to chyba siedlisko najbardziej niekompetentnych
    wykonawców na planecie :)

    Marcin
    s...@g...com

  • 2. Data: 2012-02-24 16:16:53
    Od: "M.G." <k...@t...zna>

    On Fri, 24 Feb 2012 15:50:01 +0000 (UTC), Marcin wrote:

> [...]
    > według instrukcji, łącznie z zaprojektowaniem logotypu i layoutu? A później

    Szczerze mówiąc, jeśli uważasz, że dobrze zrobiona, "najprotsza wizytówka",
    nie jest warta 1000 PLN, to będzie Ci ciężko znaleźć.

    --
    M.G.

  • 3. Data: 2012-02-24 19:58:07
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Marcin napisał:

    > najprostszą wizytówkę w sieci chcą od 1000 zł w górę (plus VAT).
    >
    > Czy można gdzieś znaleźć SOLIDNEGO wykonawcę (najlepiej firmę - ważna jest
    > faktura VAT, ale osoba prywatna też może być ostatecznie), który po

    eee, to moze chiny, indie, mozambik? ;)

  • 4. Data: 2012-02-25 09:18:59
    Od: szyk <s...@o...pl>

    > albo wreszczcie duże podmioty, które za
    > najprostszą wizytówkę w sieci chcą od 1000 zł w górę (plus VAT).

    Gościu się uczył 10 lat (a w firmie to nawet paru takich się znajdzie) i
    ty mu za 14 dni (prosta stronka) żałujesz 1k zł??? To faktycznie tylko
    Chiny i Vietnam Ci zostaje...

  • 5. Data: 2012-02-25 10:04:42
    Od: "M.G." <k...@t...zna>

    On Sat, 25 Feb 2012 10:18:59 +0100, szyk wrote:

    > Gościu się uczył 10 lat (a w firmie to nawet paru takich się znajdzie) i
    > ty mu za 14 dni (prosta stronka) żałujesz 1k zł??? To faktycznie tylko
    > Chiny i Vietnam Ci zostaje...

    Akurat to ile się uczył nie ma znaczenia. Ważne co potrafi wykonać i jaką
    wartość ma to dla klienta.

    I tu jest pies pogrzebany. Jeśli wizytówka, nawet najprostsza, nie jest w
    stanie wygenerować dla kogoś w ciągu, powiedzmy, roku, dodatkowych korzyści
    na poziomie 1000 PLN, to albo jest zrobiona źle albo nie warto w nią
    inwestować ze względu na specyfikę działalności. Są firmy, które obywają
    się bez serwisów internetowych pod jakąkolwiek postacią.

    --
    M.G.

  • 6. Data: 2012-02-25 16:04:40
    Od: kamil d <k...@t...pl>

    W dniu 2012-02-24 16:50, Marcin pisze:

> [...]
    > według instrukcji, łącznie z zaprojektowaniem logotypu i layoutu? A później

    Aż się prosisz żeby Cię wydymać :)

    --
    kamil d

  • 7. Data: 2012-02-27 08:30:11
    Od: Cezary Tomczyk <c...@g...pl>

    W dniu 2012-02-25 11:04, M.G. pisze:

> [...]

    > inwestować ze względu na specyfikę działalności. Są firmy, które obywają
    > się bez serwisów internetowych pod jakąkolwiek postacią.

    Problem w tym, że należałoby zdefiniować dokładnie pojęcie "wizytówka".
    Wierz mi, dla jednego to "tylko formularz" kontaktowy, a dla drugiego
    może jeszcze mapa interaktywna z czatem online. Przecież to dla "pana
    informatyka" takie proste. Ekhm... nie tędy droga.

    Awersja do tego typu "mikro" zleceń bierze się stąd, że klient nie
    potrafi zdefiniować czym dla niego jest wizytówka. W konsekwencji
    ewentualnego przyjęcia takiego zlecenia może być "Panie Krzysiu, a może
    Pan dodać jeszcze..." itd.

    --
    Cezary Tomczyk
    http://www.ctomczyk.pl/

  • 8. Data: 2012-02-27 10:13:17
    Od: "M.G." <k...@t...zna>

    On Mon, 27 Feb 2012 09:30:11 +0100, Cezary Tomczyk wrote:

    [...]

> [...]
    > może jeszcze mapa interaktywna z czatem online. Przecież to dla "pana
    > informatyka" takie proste. Ekhm... nie tędy droga.

    Ale nawet najprostsza rzecz. Logotyp, "cześć, jesteśmy pierogarnią wujka
    Staszka", dane kontaktowe (telefon do zamawiania na wynos) i mapka z info o
    dojeździe. Wszystko na jednej stronie. Plus jakiś wpis na Google Places,
    żeby reagowało na "Sopot pierogarnia" i wpięcie do jakichś statystyk dla
    obrazu. Jeśli taka miniaturka nie generuje dodatkowego 1000 PLN w ciągu
    roku (w porównaniu z sytuacją bez jakiejkolwiek obecności w sieci), to jest
    coś nie tak. Albo z miniaturką albo z biznesem. Może np. pierogarnia jest
    już popularna i ugina się pod zamówieniami, nie mając mocy przerobowych,
    które pozwoliłyby na obsługę dodatkowych klientów "z neta".

    Tak sądzę. Tzn. biorąc pod uwagę czas i zawracanie głowy potrzebne przy
    rozwoju biznesu, nie ma chyba nawet co sobie zawracać głowy inwestycjami,
    które nie powodują nawet tak drobnej poprawy jak dodatkowy tysiąc rocznie.

    > Awersja do tego typu "mikro" zleceń bierze się stąd, że klient nie
    > potrafi zdefiniować czym dla niego jest wizytówka.

    Ale czy to nie jest już objaw problemu na samym początku? W sensie -
    projekt mikro jest prosty do zdefiniowania. Oczywiście trudniej jest
    trzymać się tej definicji w trakcie wykonywania.

    > W konsekwencji
    > ewentualnego przyjęcia takiego zlecenia może być "Panie Krzysiu, a może
    > Pan dodać jeszcze..." itd.

    "A dodałbym chętnie, dodał, wycenę przedstawię jutro" :-).

    --
    M.G.

  • 9. Data: 2012-02-27 11:55:40
    Od: Cezary Tomczyk <c...@g...pl>

    W dniu 2012-02-27 11:13, M.G. pisze:
> [...]
    > już popularna i ugina się pod zamówieniami, nie mając mocy przerobowych,
    > które pozwoliłyby na obsługę dodatkowych klientów "z neta".

    Problem polega na tym, że zrobienie takiej wizytówki może, i jestem
    prawie pewien, rozczarować klienta po czasie. Choćby dlatego, że jest po
    prostu samą wizytówką i nic, poza w/w rzeczami nie ma niej, co mogłoby
    przyciągnąć klienta. A zatem ruch z tego będzie niewielki.

    Moim zdaniem są co najmniej dwie drogi:

    1. Prosta wizytówka ("średnio ważona"): logo, opis działalności, dane
    kontaktowe, mapka. I tyle. Po prostu zaistnienie w internecie.

    2. Bardziej kompleksowo: w/w + nietuzinkowy projekt graficzny + ciekawa
    zawartość w postaci postów (gotowanie, zdrowie odżywianie, promocje,
    konkursy, cokolwiek, co przyciąga klientów), aktywność na portalach
    społecznościowych. Można by jeszcze zrobić całą "burzę mózgów" na ten
    temat. I ta forma mogłaby bardziej przyciągać klientów z internetu. A
    przynajmniej takie mam odczucie.

> [...]
    > które nie powodują nawet tak drobnej poprawy jak dodatkowy tysiąc rocznie.

    Czasem może to być zwykła niechęć do tak małych projektów, bo ryzyko
    permanentnego poprawiania jest zbyt duże. Dochodzi do tego brak
    zdecydowania co do projektu graficznego. Wiem, czasem to wina grafika, a
    czasem klienta :D

    A czasem jest tak, że jest się w trakcie realizacji innych projektów i
    przełączanie się "na chwilę" na inny projekt może być przyczyną klęski
    projektu, który prowadzimy bieżąco.

    > Ale czy to nie jest już objaw problemu na samym początku? W sensie -
    > projekt mikro jest prosty do zdefiniowania. Oczywiście trudniej jest
    > trzymać się tej definicji w trakcie wykonywania.

    Właśnie. Jeśli zakładamy, że trzymamy się możliwie jak najbliżej
    zdefiniowanych potrzeb pierwotnie zdefiniowanych to dałoby się to
    wykonać sprawnie. A przynajmniej jest takie duże prawdopodobieństwo ;-)

    :-)

    --
    Cezary Tomczyk
    http://www.ctomczyk.pl/

  • 10. Data: 2012-07-17 19:58:18
    Od: SEO Best <s...@g...pl>

    Użytkownik Marcin napisał:
> [...]
    > przez jakiś czas go serwisować?
    >
    > zlecenia.przez.net odpadają - to chyba siedlisko najbardziej niekompetentnych

    Gdzie można znaleźć? ... w Google raczej nie.

    --

    ______
    Polecam: