  • Data: 2020-11-17 10:38:38
    Temat: Re: [OT] Sprzęt komputerowy i wylatujące bezpieczniki
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-11-17 o 08:36, heby pisze:
    > No i klops. Są jakieś listwy ograniczające udary prądowe? Tyle mi
    > przychodzi do głowy jeśli chodzi o taniość...

    Jestem prawie pewien, że odpowiedni NTC w szereg załatwiłby problem. Ale
    czy coś takiego jest dostępne w formie gotowca do kupienia z
    przeznaczeniem do biura to nie wiem.
    Inny pomysł to jakieś filtry przeciwzakłóceniowe zawierające w sobie w
    miarę duże L. To powinno ograniczyć udar prądowy. Ale znów nie wiem, czy
    takie rzeczy są na rynku.
    Domowym sposobem w oparciu o dostępne rzeczy można by sobie jeszcze
    poradzić tak, że każdy element (komputer, monitor 1, monitor 2,
    drukarka) jest podłączony przez osobną listwę z wyłącznikiem i
    użytkownik pstryka je po kolei zmniejszając w ten sposób udar pi razy
    oko 4 krotnie.
    Ja włączam pstryczek na UPS-ie do którego mam podpięte 2 komputery i 2
    monitory. Jeszcze nigdy nie spowodowało to wywalenia bezpiecznika.
    P.G.