  • Data: 2020-11-22 14:46:08
    Temat: Re: [OT] Tesla do Chorwacji
    Od: ii <i...@o...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 18.11.2020 o 13:40, heby pisze:

    > To nie jest kwestia "nie wyrobienia się". Skoro mieli czas na zokrąglone
    > rogi ramek które psu na budę to czemu nie mieli czasu na prawidłwe
    > zaprojektowanie responsywności? Bo to tego trzeba kogoś kto kasuje 500k$
    > rocznie, ale wie co robi w przeciwieństwie do stada tępych, ale tanich,
    > studentów?

    Czyli co, potwierdzasz, że bardziej opłaca się robić zaokrąglone ramki?
    To całkiem możliwe.

    > 6.09. Widać jak przemiesza palce, ale aktualnie trzeba odświerzyć menu u
    > góry ekranu i nie stykło czasu przez co ma laga około 0.5 na
    > przesuniecie niebieskich kresek. Typowy fail niedzielnych programistów
    > którzy nie ogarniają multitaskingu w GUI Tesli choć ogarniała to Amiga w
    > '85.

    Nic nie ma.

    > W trakcie poruszania palcami widać też że odrysowanie ekranu jest
    > wolniejsze niz 50ms, czyli granica za którą ludzie maja poczucie
    > żałosnej prędkości.

    Widać odrysowywanie podkładu. Opisałem jak to realizuje się w
    przeróżnych mapach. I tak dokładnie tu jest. Podkład jest czytany z neta
    a wyznaczona trasa wyrysowywana jest rysowana z danych wektorowych i
    jest widoczna nim podkład załadował się. Ładowanie podkładu w ogóle nie
    wpływa na wykonywane operacje.

    > Nie tylko mapa. Cały ten interfejs jest pisany przez dyletantów,
    > naoglądałem się masę filmików na necie i to wygląda jak "animacje na
    > Win3.11". To nie jest kwestia prędkosci CPU, to jest kwestia bardzo
    > kiepskiego programowania.
    >
    > Nie mam Tesli, ale to co widać daje mi wystarczające pojęcie dlaczego
    > bym tego UI znienawidził.
    >
    > Widzisz, mi przeszkadza nawet lag 0.5sek w przycisku do uruchamiania
    > zmywarki. Wcześniejszy model działał natychmiastowo, a teraz mam
    > nowocześniejszą i szlag mnie trafia że można nawet taki detal
    > najzwyczajniej spieprzyć koncertowo.

    Tu nie ma co psioczyć. Oprogramowanie może być lepsze tylko jeśli
    odpowiednio długo się nad nim pracuje. Napisanie prostego komunikatora
    to banał, ale na zrobienie takiego, który będzie wygodny i dobrze
    przyjęty przez użytkowników może życia nie starczyć. No i trzeba mieć na
    to pieniądze.

    > I teraz lecą głowy w SQA. Bo trzeba być wyjątkowym idiotą jako SQA aby
    > nie sprawdzić czegoś tak oczywistego jak wiecej danych. Nie wiem, piszą
    > o tym na 2 stronie każdej ksiązki o testowaniu oprogramowania?

    Więcej danych ... w historii. Jedna z wielu ewentualności. Możesz nie
    wpaść na każde ze sposobów użycia, nie przetestować tego i nie znaleźć
    problemu. Wszystkiego na pewno nie przetestujesz. Szczególnie, że
    funkcjonalność o której mowa nie jest w ogóle krytyczna. Możesz to
    przepuścić nawet jak Ci test nie przejdzie.

    > I w każdej książce o pisaniu GUI wyjaśniają jak się przetwrza dane w tle
    > bez naruszania responsywaności.

    To ktoś jeszcze czyta książki? :-)

    > Moja produkcja nie jest całkiem moja, ale obawiam się że nie stać Cie na
    > produkt, mówię serio i niezaczepnie.

    A może używa go na codzień tylko nie chwali się.