  • 1. Data: 2020-10-05 17:55:56
    Temat: Tesla do Chorwacji
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://www.youtube.com/watch?v=r0H6uXLSbSs

    Moze i za darmo, moze i sie dosc szybko laduje, ale jednak poltorej
    doby.

    Choc niby da sie w ~15h i raptem ~1.5h dluzej niz benzyniakiem
    (19:00).

    No i nie mozna zostawic na ladowarce i pojsc zwiedzac, ani przespac
    sie w hotelu, bo oplata za zajetosc ladowarki :)

    Ciekawe jak to bedzie za rok - ladowarki tez takie puste ?

    J.

  • 2. Data: 2020-10-05 18:34:35
    Temat: Re: Tesla do Chorwacji
    Od: K <n...@e...com>

    On 05/10/2020 16:55, J.F. wrote:

> [...]
    > w hotelu, bo oplata za zajetosc ladowarki :)
    >
    > Ciekawe jak to bedzie za rok - ladowarki tez takie puste ?

    Co za pierdolenie, jechal prawie dwa dni i mowi, ze 2h dluzej niz
    spalinowym, gdzie sama nawigacja mu wyliczyla postojow na 3h. Za darmo
    bo spal jak cygan na parkingu wiec sie zaoszczedzilo pare eurasow.
    Jechal prawie dwa dni bo go meczyly te postoje na ladowanie i przymusowe
    obiady. Nie wiadomo tez z jaka srednia maksymalna predkoscia jechali.
    Najlepszy jest belkot o tym, ze mozna sobie pozwiedzac - wiadomo, ze
    najlepiej sie zwiedza np. o 3 w nocy. No i ten bagaznik zapakowany
    przybytkiem, powinni ciuchy wypozyczyc na miejscu ;)

  • 3. Data: 2020-10-06 07:47:18
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-10-2020 o 17:55, J.F. pisze:

    > https://www.youtube.com/watch?v=r0H6uXLSbSs
    >
    > Moze i za darmo, moze i sie dosc szybko laduje, ale jednak poltorej doby.

    Jak ktoś lubi superchargery zwiedzać.

    > Choc niby da sie w ~15h i raptem ~1.5h dluzej niz benzyniakiem (19:00).

    Wcale nie dłużej, bo benzyniakiem też się musisz zatrzymać, a google
    tego nie liczy.

    > No i nie mozna zostawic na ladowarce i pojsc zwiedzac, ani przespac sie
    > w hotelu, bo oplata za zajetosc ladowarki :)

    Możesz, wystarczy skorzystać z wolnej/darmowej ładowarki.
    Albo z hotelowego gniazdka.
    https://www.youtube.com/watch?v=BYhVIkVA1Lg

  • 4. Data: 2020-10-06 09:35:27
    Od: K <n...@e...com>

    On 06/10/2020 06:47, Cavallino wrote:

    > Jak ktoś lubi superchargery zwiedzać.

    Przeciez to jest nieudolna akcja marketingowa pelikanie.

  • 5. Data: 2020-10-06 11:39:59
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-10-06 o 07:47, Cavallino pisze:

> [...]
    > tego nie liczy.

    > Możesz, wystarczy skorzystać z wolnej/darmowej ładowarki.

    A widzieliście te tysiące filmów - "samochodem spalinowym do Chorwacji"?
    Nie? No bo może Teslą to jest nie lada wyczyn, który należy uwiecznić.
    Innym samochodem to normalka... :-)
    T.

  • 6. Data: 2020-10-06 11:46:07
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-10-2020 o 11:39, T. pisze:

    > A widzieliście te tysiące filmów - "samochodem spalinowym do Chorwacji"?

    Tak.
    Taki problem w google wpisać, na grupie jest łatwiej czy jak?

    > Nie? No bo może Teslą to jest nie lada wyczyn, który należy uwiecznić.

    Tak uważają lamerzy (i hejterzy), więc film który pokazuje jakie to
    łatwe, jest czymś, co taki entuzjasta ev jak Daniel Grzyb, może zrobić,
    żeby to mylne wrażenie przełamać.

    Tak jak pisałem już dawno - wystarczy dobrać auto ev do własnych potrzeb
    i z jeżdżeniem nim nie ma problemu (dotyczy klientów salonów z nowymi
    autami, a nie klientów szrotów rzecz jasna).

  • 7. Data: 2020-10-06 12:27:53
    Od: K <n...@e...com>

    On 06/10/2020 10:39, T. wrote:

    > A widzieliście te tysiące filmów - "samochodem spalinowym do Chorwacji"?
    > Nie? No bo może Teslą to jest nie lada wyczyn, który należy uwiecznić.
    > Innym samochodem to normalka... :-)
    > T.

    Do listy restauracji wege dla posiadaczy meleksow nalezy dodac liste
    bezpiecznych parkingow na ktorych mozna spac i liste atrkacji, ktore
    mozna zwiedzac np. o 3 w nocy gdy sie obudzisz aby odlaczyc kabel od
    ladowarki ;)

  • 8. Data: 2020-10-06 13:04:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Jak ktoś lubi superchargery zwiedzać.

    Ile tam bylo tych ladowan ? ze 6 ? Jakby tak godzina dluzej na kazdym,
    bo moc mala.
    Zaraz ... godzina ? Ta bateria ma cos 90kWh, nawet zakladajac ze tylko
    60kWh ladujemy, to 3h przy 20kW ..

    >Wcale nie dłużej, bo benzyniakiem też się musisz zatrzymać, a google
    >tego nie liczy.

    Google mowil 13:05, doliczylem mu godzine. Tesla mowi 15:33.
    Poltorej godzinki roznicy ... nieduzo, choc moze sie zamienic w
    wiecej, jak np pensjonat zamkniety po polnocy.

    >Możesz, wystarczy skorzystać z wolnej/darmowej ładowarki.
    >Albo z hotelowego gniazdka.
    >https://www.youtube.com/watch?v=BYhVIkVA1Lg

    A dlaczego on placi za ladowanie na stacji Tesli w Czechach ?

    Ladowanie w hotelu swietna sprawa ... o ile jest ladowarka i nie jest
    zajeta :-)
    No coz - z czasem na pewno ich przybedzie ... tylko ze juz chyba nie
    beda darmowe ...

    J.

  • 9. Data: 2020-10-06 13:19:37
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-10-2020 o 13:04, J.F. pisze:

    > Ile tam bylo tych ladowan ?

    Bardziej chodzi o to, że Daniel sam powiedział, że jeździ się ładować
    nawet na 5 minut, żeby zwiedzać superchargery w różnych lokalizacjach, a
    nie dlatego że ma taką potrzebę.

    > Zaraz ... godzina ? Ta bateria ma cos 90kWh, nawet zakladajac ze tylko
    > 60kWh ladujemy, to 3h przy 20kW ..

    Tesla może się ładować nawet z mocą 250 kW.
    Zazwyczaj na superchargerze łąduje się do 80% około 100 kW.

    > Google mowil 13:05, doliczylem mu godzine.

    Godzinę przewy na cały dzień podróży?
    Jeden obiad z reguły zabiera więcej.

    > A dlaczego on placi za ladowanie na stacji Tesli w Czechach ?

    Bo superchargery Tesli nie są darmowe.
    Były na początku, więc jak masz stare auto to się łapiesz, ale tylko wtedy.

    > Ladowanie w hotelu swietna sprawa ... o ile jest ladowarka i nie jest
    > zajeta :-)
    > No coz - z czasem na pewno ich przybedzie ... tylko ze juz chyba nie
    > beda darmowe ...

    W hotelach mogą być, bo to grosze, a powód do wyboru duży.
    Internety też kiedyś były drogie w hotelach, teraz są za friko i mało
    kto sobie wyobraża że ich nie ma.

  • 10. Data: 2020-10-06 16:20:35
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    elektrykiem do chorwacji - nic mnie to nie obchodzi.
    > Tak jak pisałem już dawno - wystarczy dobrać auto ev do własnych potrzeb
    super!!! nie wiedziałem że się tak da.
    To ja proszę coś o wielkości xsary picasso, citroena c4, o zasięgu do
    50km. wyjmowane tylne fotele bez narzędzi byłyby plusem.
    Co polecasz z elektryków?
    ToMasz