  • Data: 2012-10-24 14:53:29
    Temat: Re: [OT] lekkie - wycena instalacji elektr.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Waldemar,

    Wednesday, October 24, 2012, 2:20:45 PM, you wrote:

    > Dokładnie tak jest. Ma nawet mniejszą oporność.

    Wierz mi lub nie ale rzeczywistość mówi coś innego. Owszem -
    bezpośrednio po połączeniu miedź-miedź jako tako przewodzi. Ale po
    pewnym czasie, szczególnie w zmiennych warunkach atmosferycznych,
    dochodzi do utleniania i styk słabnie.

    A teraz biorę dwa przewody, zaciskam je w typowym zacisku z śrubką -
    mam jakąś rezystancję. Zalewam pozostałą przestrzeń cyną, tworząc
    znacznie większą powierzchnię styku i uniemożliwiam korozję styku -
    twierdzisz, że w takiej sytuacji pogorszę rezystancję?

    Moim zdaniem pogorszenie rezystancji zachodzi w przypadku innym -
    grubego cynowania przewodów i dopiero skręcania - to jest rzeczywiście
    koszmar. Natomiast bezpośrednie lutowanie lub zalutowanie skręconych
    przewodów daje trwały styk o niskiej rezystancji.

    --
    Best regards,
    RoMan