  • Data: 2021-02-19 15:08:43
    Temat: Re: OTV LG 42LF75, nie działa przetwornica
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Cholera, przejrzałem elementy przetwornicy stend-up i wszystkie wydają
    > się być w porządku. Diody są diodami, oporniki mają oporność. Nic nie
    > przypalone. Napięcie zasilające jej scalak (ok. 14 V) też się pojawia
    > gdy włączyć TV a mimo to przetwornica nie działa. Co byście zrobili w
    > takiej sytuacji? Co by tu zmierzyć jeszcze? Sytuację utrudnia brak
    > dostępu do większości drobnych elementów gdy płyta jest zamontowana, są
    > pod spodem.

    Zmierz napięcia na wszystkich nogach FA55011 (jakie on ma dokładnie
    oznaczenie bo na tym obrazku nic nie widać).
    Jeśli masz oscyloskop to przebieg napięcia na pinie 7 po włączeniu
    zasilania i na emiterach tranzystorów robiących za sterownik bramek
    kluczy MOS.
    Jeśli na pinie #3 jest jakieś napięcie, #4 i #5 są bliski 0V a na #7 nie
    pojawia się choć jeden impuls to scalak jest prawdopodobnie uszkodzony.

    Nie widzę wartości rezystorów przelicz sobie dzielniki dla #3 i #4 i
    zobacz czy się zgadza, jeśli na #3 jest za niskie albo na #4 za wysokie
    napięcie to przetwornica nie wystartuje.

    --
    AWa.