  • 1. Data: 2021-02-18 11:57:06
    Temat: OTV LG 42LF75, nie działa przetwornica
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    W telewizorze 42LF75 nie działa przetwornica główna (Q103, T101) jak na
    schemacie:
    https://megawrzuta.pl/download/86532a80c221c99ea8d39
    5416186eb59.html
    5 Vsb jest i telewizor reaguje na włączanie. Ale nie uruchamia się
    przetwornica główna, brak napięć wyjściowych. Posprawdzałem na omomierz
    wszystkie półprzewodniki i oporniki tej przetwornicy i wszystko wygląda
    dobrze. Oczywiście napięcie zasilania 370 V jest i oczywiście napięcie
    (oznaczone jako VCC) zasilające scalak przetwornicy też się pojawia po
    włączeniu telewizora. Nic nie jest przypalone, elektrolity wyglądają
    zdrowo na oko i omomierz.
    Do czego się tu teraz przyczepić? Jest sens wymienić scalak U101?

    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 2. Data: 2021-02-18 15:01:53
    Temat: Re: OTV LG 42LF75, nie działa przetwornica
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

> [...]
    > zdrowo na oko i omomierz.
    > Do czego się tu teraz przyczepić? Jest sens wymienić scalak U101?

    A jaką wartość ma napięcie oznaczone chyba "DC+400V" lub "DC+420V"?
    Jakie jest napięcie na D601?

    --
    AWa.

  • 3. Data: 2021-02-18 15:12:29
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

> [...]
    > zdrowo na oko i omomierz.
    > Do czego się tu teraz przyczepić? Jest sens wymienić scalak U101?

    U102 odpowiada za pojawienie się VCC1 i rozruch głównej przetwornicy,
    wykrywa on wzrost napięcia na DC+420V.

    Zobacz czy jak zewrzesz VCC z VCC1 to główna przetwornica ruszy, jeśli
    ruszy to pierwsza przetwornica step-up (FA55011) jest walnięta.
    Ale jak się coś zaświeci to nie miej do mnie pretensji. :D

    --
    AWa.

  • 4. Data: 2021-02-18 16:21:01
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 18 Feb 2021 15:12:29 +0100, Andrzej W. napisał(a):

> [...]
    > ruszy to pierwsza przetwornica step-up (FA55011) jest walnięta.
    > Ale jak się coś zaświeci to nie miej do mnie pretensji. :D

    A widzisz, nie pomyślałem że to na FA55011 to przetwornica :) Myślałem
    że to jakieś PFC. Tymczasem ona robi 450 z 110/220. Ponieważ nie działa,
    to zamiast 450 jest 330 i główna przetwornica nie startuje, nie ma Vcc1
    (zmierzone). Wszystko jasne, obczajam elementy tej step-up. Dzięki za
    podpowiedź.
    Na razie nie będę uruchamiał na siłę zwierając VCC do VCC1 :)
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 5. Data: 2021-02-18 17:11:32
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > A widzisz, nie pomyślałem że to na FA55011 to przetwornica :) Myślałem
    > że to jakieś PFC.

    Dobrze myślałeś

    >Tymczasem ona robi 450 z 110/220.

    Zgadza się -> Boost Power Factor Correction Converter

    >Ponieważ nie działa,
    > to zamiast 450 jest 330 i główna przetwornica nie startuje, nie ma Vcc1

    Zgadza się.
    Zdrówko.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2021-02-19 11:24:54
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 18 Feb 2021 17:11:32 +0100, Irokez napisał(a):

    > Dobrze myślałeś

    > Zgadza się -> Boost Power Factor Correction Converter

    > Zgadza się.

    Cholera, przejrzałem elementy przetwornicy stend-up i wszystkie wydają
    się być w porządku. Diody są diodami, oporniki mają oporność. Nic nie
    przypalone. Napięcie zasilające jej scalak (ok. 14 V) też się pojawia
    gdy włączyć TV a mimo to przetwornica nie działa. Co byście zrobili w
    takiej sytuacji? Co by tu zmierzyć jeszcze? Sytuację utrudnia brak
    dostępu do większości drobnych elementów gdy płyta jest zamontowana, są
    pod spodem.

    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 7. Data: 2021-02-19 15:08:43
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

> [...]
    > takiej sytuacji? Co by tu zmierzyć jeszcze? Sytuację utrudnia brak
    > dostępu do większości drobnych elementów gdy płyta jest zamontowana, są

    Zmierz napięcia na wszystkich nogach FA55011 (jakie on ma dokładnie
    oznaczenie bo na tym obrazku nic nie widać).
    Jeśli masz oscyloskop to przebieg napięcia na pinie 7 po włączeniu
    zasilania i na emiterach tranzystorów robiących za sterownik bramek
    kluczy MOS.
    Jeśli na pinie #3 jest jakieś napięcie, #4 i #5 są bliski 0V a na #7 nie
    pojawia się choć jeden impuls to scalak jest prawdopodobnie uszkodzony.

    Nie widzę wartości rezystorów przelicz sobie dzielniki dla #3 i #4 i
    zobacz czy się zgadza, jeśli na #3 jest za niskie albo na #4 za wysokie
    napięcie to przetwornica nie wystartuje.

    --
    AWa.

  • 8. Data: 2021-02-19 16:02:42
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 19 Feb 2021 15:08:43 +0100, Andrzej W. napisał(a):

    > Zmierz napięcia na wszystkich nogach FA55011 (jakie on ma dokładnie
    > oznaczenie bo na tym obrazku nic nie widać).
    FA5501AN. Scalak SMD, cholera. W moim sklepiku nie ma.
    > Jeśli masz oscyloskop to przebieg napięcia na pinie 7 po włączeniu
    > zasilania i na emiterach tranzystorów robiących za sterownik bramek
    > kluczy MOS.
    Nie mam.
> [...]
    > zobacz czy się zgadza, jeśli na #3 jest za niskie albo na #4 za wysokie
    > napięcie to przetwornica nie wystartuje.
    Napięcie na #1- 2,46 V (no ale ten pomiar tylko wskazuje na sprawność
    dzielnika bo tu napięcie jest tętniące), napięcie na #3- 3,16 V, też
    dzielnik wygląda na sprawny. Napięcie na opornikach w źródłach
    tranzystorów mocy jest zero, więc pewnie na #4 też. Nie bardzo widzę
    sens mierzyć napięcie na #5.

    --
    Jacek
    -I hate haters-