    From: trybun <M...@j...cb>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Obowiązkowy przegląd co 10 tys km
    Date: Sun, 19 Dec 2021 09:39:54 +0100

    W dniu 18.12.2021 o 12:10, ii pisze:

    > Uśredniłeś moje z twoimi? Wszystkich? I połowa ma przegląd nim się
    > hamulce skończyły a połowa po?
    >
    > Ta dyskusja nie ma sensu. Istotą mojej pierwszej wypowiedzi było, że
    > częstość przeglądów musi zależeć od przebiegu ponieważ oczywistym
    > jest, że przedmiotem przeglądu jest to, co zużywa się pod wpływem
    > eksploatacji. A istnieją bardzo duże dysproporcje w intensywności
    > korzystania z pojazdów. Czasookres między tymi przeglądami jest
    > niewątpliwie ważną kwestią ale nie ma on prostego wymiaru zużycia więc
    > raczej należy tutaj określać go z działających systemów jak choćby
> [...]

    Zastanawiałeś się kiedy w ogóle co to jest przegląd i czemu w zamyśle on
    służy?  Nie mówię tu o obecnej postawie polaczka który z sztachetą w
    łapie usiłuje coś wywalczyć dla siebie, oczywiście mam na myśli zarówno
    kierowców jak i władze którym zależy tylko na kolejnej formie
    dyscyplinowania "bydła".

    Obowiązkowy przegląd wymyślono przede wszystkim dla kierowców którym
    auto służy do przejeżdżania odcinków drogi miedzy punktami a-b a pojazd
    interesuje ich na tyle że wiedzą że okresowo trzeba dolewać paliwa.

    Raczej nie podzielam Twojego zachwytu nad niemieckim systemem prZeglądów
    - szkopy klną na niego wcale nie mniej niż Polacy na swój.