-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed9.news.xs4all.nl!news.uzoreto.
com!aioe.org!kH0Qlb+dH5eI2lJsPe36Wg.user.46.165.242.91.POSTED!not-for-mail
From: trybun <M...@j...cb>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Obowiązkowy przegląd co 10 tys km
Date: Sun, 19 Dec 2021 09:39:54 +0100
Organization: Aioe.org NNTP Server
Message-ID: <spmr4r$ktj$1@gioia.aioe.org>
References: <sodufg$9un$1@news.icm.edu.pl> <sohsvb$1g83$1@gioia.aioe.org>
<soihb4$ugs$1@news.icm.edu.pl> <soj1e1$1p6k$1@gioia.aioe.org>
<sokngj$q9r$1@news.icm.edu.pl> <sopr8t$147g$1@gioia.aioe.org>
<soqnk0$5li$1@news.icm.edu.pl> <spfn94$lr2$1@gioia.aioe.org>
<spgadg$5k5$1@news.icm.edu.pl> <spk8mb$tu2$1@gioia.aioe.org>
<spkfiv$c9m$1@news.icm.edu.pl>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: gioia.aioe.org; logging-data="21427";
posting-host="kH0Qlb+dH5eI2lJsPe36Wg.user.gioia.aioe.org";
mail-complaints-to="a...@a...org";
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
Thunderbird/91.4.0
Content-Language: pl
X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.9.2
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2700053
[ ukryj nagłówki ]W dniu 18.12.2021 o 12:10, ii pisze:
> W dniu 18.12.2021 o 10:12, trybun pisze:
> ...
>
>>>>>>>> wystarczy tylko sprawdzać układ hamulcowy itp duperele. A na
>>>>>>>> takie ogledziny 2000km to najwłaściwszy wybór.
>>>>>>>
>>>>>>> Poprzednio pisałeś o 20 tys km, teraz o 2 tys. To jest dla
>>>>>>> przewoźnika Śląsk-Trójmiasto:
>>>>>>> 2 000 km - 2 dni
>>>>>>> 20 000 - około 1 miesiąc
>>>>>>> A robi przegląd co 1 rok.
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> Cały chodzi o 20000km. Chodzi o eksploatację auta i wynikające z
>>>>>> tego zużycia eksploatacyjne. Proponowane przez Ciebie 10000 to
>>>>>> tak ni z gruszki ni z pietruszki. Czyli absurd wyrażony tylko z
>>>>>> tego powody aby cos powiedzieć i że ma się zdanie.
>>>>>
>>>>> No tak, wiele nie myślałem nad tymi 10 tysiącami km, ale też
>>>>> nigdzie nie twierdziłem, że myślałem. Po prostu podałem co mi
>>>>> przyszło do głowy. Natomiast Ty go kwestionujesz tylko z tego
>>>>> powodu aby coś powiedzieć i że ma się zdanie :-)
>>>>
>>>>
>>>> Kwestionuje bo te 10000km jest wyciągnięte sroce spod ogona. Nie
>>>> wiąże się to absolutnie z niczym na czym można by te 10000km oprzeć.
>>>
>>> To po prostu typowy przebieg pojazdu osobistego.
>>>
>>>> A 20000km to wartość uśredniona do wszystkiego co wiąże się z
>>>> eksploatacją auta i zachowaniem norm eksploatacyjnych i
>>>> bezpieczeństwa.
>>>
>>> Z d..y to wziąłeś i tyle.
>>
>>
>> Ot choćby uśrednionego czasu zużycia klocków hamulcowych.
>
> Uśredniłeś moje z twoimi? Wszystkich? I połowa ma przegląd nim się
> hamulce skończyły a połowa po?
>
> Ta dyskusja nie ma sensu. Istotą mojej pierwszej wypowiedzi było, że
> częstość przeglądów musi zależeć od przebiegu ponieważ oczywistym
> jest, że przedmiotem przeglądu jest to, co zużywa się pod wpływem
> eksploatacji. A istnieją bardzo duże dysproporcje w intensywności
> korzystania z pojazdów. Czasookres między tymi przeglądami jest
> niewątpliwie ważną kwestią ale nie ma on prostego wymiaru zużycia więc
> raczej należy tutaj określać go z działających systemów jak choćby
> niemiecki, gdzie przeglądy są co 2 lata a ludzie jeźdżą ze dwa albo i
> trzy razy więcej niż w Polsce dzięki rozwiniętej sieci drogowej.
>
>
Zastanawiałeś się kiedy w ogóle co to jest przegląd i czemu w zamyśle on
służy? Nie mówię tu o obecnej postawie polaczka który z sztachetą w
łapie usiłuje coś wywalczyć dla siebie, oczywiście mam na myśli zarówno
kierowców jak i władze którym zależy tylko na kolejnej formie
dyscyplinowania "bydła".
Obowiązkowy przegląd wymyślono przede wszystkim dla kierowców którym
auto służy do przejeżdżania odcinków drogi miedzy punktami a-b a pojazd
interesuje ich na tyle że wiedzą że okresowo trzeba dolewać paliwa.
Raczej nie podzielam Twojego zachwytu nad niemieckim systemem prZeglądów
- szkopy klną na niego wcale nie mniej niż Polacy na swój.
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=