  • Data: 2021-12-03 22:52:24
    Temat: Re: Obsługa wyświetlacza SPI TFT (ILI9341) w nowym Raspbianie
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    I jeszcze jedno pytanie, w związku z opisywanymi eksperymentami. Nie
    chcę zakładać kolejnego wątku, więc pytam tutaj.

    Przeniosłem wyświetlacz z płyty głównej na płytę czołową urządzenia.
    Niestety wymagało to użycia wiązki przewodów o długości około 7-8 cm.
    Stało się coś, czego się obawiałem - pojawiły się problemy z działaniem
    urządzeń na tej magistrali SPI. Sam wyświetlacz nie chciał już dłużej
    pracować stabilnie przy prędkości 16 MHz, obniżyłem więc taktowanie.
    Potem okazało się, że kontroler LAN (ENC28J60) także ma podobne
    problemy, więc stopniowo obniżałem jego szybkość do 6 MHz, jednak nawet
    przy tej prędkości pojawiają się chwilowe przerwy w łączności i epizody
    gubienia pakietów.

    Co jest bardziej prawdopodobną przyczyną?
    1. Zbyt długie kable i wynikający z nich wzrost pojemności magistrali.
    Powinienem dać jakiś bufor w pobliżu RasPi?
    2. A może bardziej prawdopodobne jest to, że magistrala za sprawą
    długich kabli łapie zakłócenia od przetwornicy impulsowej, zasilającej
    cały układ?